Vágólapra másolva!
A Force Indiánál és eleinte a Mercedesnél sem akartak beszélni arról, hogy Lewis Hamilton gyanúsan könnyen megelőzte Esteban Ocont a Monacói Nagydíjon. Toto Wolff nem kertelt.

Nem sok esemény történt a bő egy héttel ezelőtt megrendezett Monacói Nagydíjon, a kevés előzés egyike is egy elengedés volt, amikor a Force Indiánál versenyző Esteban Ocon félreállt a világbajnoki éllovas Lewis Hamilton útjából. A futam 14. körében Hamilton már túl volt a kerékcseréjén, de forgalomba került a pályán, míg közvetlen ellenfele, Kimi Räikkönen szabadon haladt.

Hamilton dobogós helye forgott kockán, amikor a jóval lassabb, de szintén Mercedes motorral szerelt Force India mögé ért. A verseny összképe megmutatta, hogy a pályán lényegében lehetetlen önerőből előzni, ezért Hamilton szempontjából valós veszély volt, hogy beragad da francia pilóta mögé.

Nem akarták, hogy Hamilton visszaessen Räikkönen mögé Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Ocon viszont látványosan elengedte őt az alagút után, majd a Sky Italiának azt nyilatkozta, értelmetlen lett volna Hamilton ellen küzdeni, ráadásul arra is utalt, hogy megállapodás volt a gyári Mercedes-csapat és a Force India között. Ezt Bob Fernley, a silverstone-i istálló csapatfőnök-helyettese később tagadta.

Az esetről azonban a Force Indiánál és a Mercedesnél sem akartak beszélni.

A belga La Derniére Heure szerint a futam után felkeresték a Force Indiát, de a sajtósuk először megpróbálta kikerülni a kérdést, majd felment a csapat kamionjába, ahonnan Ocon néhány perccel később a hátsó ajtón távozott. A lap újságírói utána mentek, de a francia pilóta is kínosan elkerülte a válaszadást.

Ocon remekül versenyzett, de tiszta küzdelemben sem tudott volna Hamilton előtt maradni Forrás: Sahara Force India/James Moy Photography

A tudósítók tettek egy próbát a Mercedesnél is, ahol azt a választ kapták, hogy Toto Wolff épp elment már, de még sikerült őt elérni, mielőtt kilépett a paddockból. A Mercedes csapatfőnöke készségesen válaszolt arra a kérdésre, hogy utasították-e Ocont a mögötte érkező Hamilton elengedésére. „Igen – felelte. – Így megy ez.” Elképzelhető, hogy Wolff csupán ironizált az újságírókkal, de a lap tudósítása nem erre utal.

Az ehhez hasonló helyzetek ritkák, de nem példa nélküliek az F1-ben, a gyártók elsősorban nagy nyomás esetén alkalmazzák.

Michael Schumacher első pályafutása során a Ferrari akkori csapatfőnöke, Jean Todt is igénybe vette ügyfélcsapatuk, a Sauber „szolgálatait”, például az 1997-es Európa Nagydíjon, ahol a lekörözött Norberto Fontana látványosan feltartotta a Schumachert üldöző későbbi világbajnokot, Jacques Villeneuve-öt. A kanadai pilóta szerint Fontanát akkor az állása elvesztésével fenyegették.