Vágólapra másolva!
Sergio Pérez elismerte, hogy a középmezőny négyesfogatában egyelőre a Force India a sereghajtó, de hisz benne, hogy visszaléphetnek a McLaren és a Renault elé.

A Force India az elmúlt két évben óriási bravúrral lenyomott hozzájuk képest sokkal több erőforrásból gazdálkodó csapatokat a konstruktőri bajnokságban, például a McLarent és a Renault-t. Idén azonban beragadtak, elsősorban az autó hátsó tapadásával küzdenek, és öt futam után 18 ponttal csak a 7. helyet foglalják el a tabellán.

A McLaren és a Renault már kétszer több egységet szerzett náluk, de Sergio Pérez képesnek érzi az istállót a visszavágásra. "Szoros az állás a Haas, a Renault, a McLaren és közöttünk – mondta a Monacói Nagydíj előtt egy sajtóbeszélgetésen, amelyen az F+1 blogot vezető Mészáros Sándor is részt vett. – A célunk, hogy ennek a bolynak az élére lépjünk."

"Hiszem, hogy lefaraghatjuk a hátrányunkat a hatékonyabb fejlesztéssel."

A Force India az autó hátuljának tapadásával küzd, főleg a kanyarok bejáratánál Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

"Remélem, nem lesz akkora a lemaradásunk, mint Barcelonában – mondta a hétvégi versenyről. – Ott és más versenyeken is látszott, hogy vannak még hiányosságaink."

Csapattársa, Esteban Ocon örül, hogy

a viszontagságos előszezoni felkészülés óta felfelé ívelő tendenciát lát.

"Egyértelműen a teszteken volt a legnehezebb vezetni az autót. Melbourne-ben még mindig nehéz volt, Bahreinben kezdett javulni a helyzet. Jó, hogy minden alkalommal, amikor pályára hajtunk, javulunk kicsit" – mondta.

A versenyzők elismerték, hogy a Force India általában jobb versenykörülmények között, mint az időmérőkön, és ezen mindenképp változtatniuk kell Monacóban a közismert előzési nehézségek miatt. Ocon ugyanakkor abban bízik, hogy Baku lassú kanyarjaiban jól ment az autó, és ez kedvező előjel Monacóra. Vele kapcsolatba egyébként kiderült, hogy a Spanyol Nagydíjon elromlott motorja nem ment tönkre menthetetlenül, a kiesését az olajrendszer problémája okozta.