Nagyon beragadt a szezon elején az előző két évben a középmezőnyt vezető Force India. Vijay Mallya csapata az eddigi három futamon egyetlen egy pontot gyűjtött, amivel csupán a pont nélkül álló Williams előzik meg.
Már a teszteken látták, hogy nem áll jól a szénájuk, és azóta
hiába készítettek frissítéseket az autóhoz, továbbra sem tudják felvenni a versenyt a Haasszal, a Renault-val és a McLarennel.
„Javultunk, de nem olyan mértékben, mint terveztük. Az új elemek hozzák, amit vártunk tőlük, de van egy másik probléma, amit meg kell oldanunk – ismerte el a technikai igazgató, Andy Green az Auto Motor und Sportnak. – A kanyarok bejáratánál instabil az autó hátulja."
Emiatt nem vált be a Bahreinbe elvitt új első légterelőjük sem, ugyanis azt egy
olyan autóhoz tervezték, amelynek hátulja több leszorítóerőt termel;
a jelenlegi modellre felszerelve túlkormányzottságot okozott.
A Force Indiánál megkönnyítette a probléma azonosítását, hogy az autó tengelytávján és alapvető jellemzőin nem változtattak. „Egyesével megvizsgáltunk minden alkatrészt és megnéztük, hogyan viselkednek a tavalyi változathoz képest" – mondta a technikai igazgató, elárulva, hogy az oldaldobozokkal van baj és a körülöttük lévő légáramlással.
„A tavalyi változathoz képest kicsit más a formájuk, ennek mégis jelentős következményei lettek. Nem nagy változásról beszélünk, de mindez mutatja, mennyire pengeélen táncolunk."
A következő versenyre, Azerbajdzsánban még nem tudják orvosolni a problémát, erre leghamarabb az utána következő Spanyol Nagydíjon kerülhet sor. Ha sikerrel járnak, Green szerint körönként fél másodpercet gyorsulhatnak.