Vágólapra másolva!
Kollégái fejcsóválva fogadták Max Verstappen magyarázatát, amit a Bahreini GP időmérő edzésén látott kicsúszására adott. A Red Bull közben nyomást gyakorol a Renault-ra, hogy jobb motorokat kapjon.

Két látványos balesetben is részt vett Max Verstappen a hétvégén, Bahreinben. A futam elején Lewis Hamiltonnal ütközött, a Mercedes hozzáért a Red Bull hátsó kerekéhez az első kanyarban, a holland az RB14 sérült differenciálműve miatt adta fel a versenyt. De az F1-es pilótákat inkább Verstappen szombaton, a Q1-ben látott furcsa megforgása foglalkoztatta, még napokkal a verseny után is.

„A [telemetriai] adatok alapján hirtelen 150 lóerős löketet kapott [a motor], ami azért furcsa, mert azon a szakaszon csak simogatjuk a gázpedált" – mesélte az eset után a Red Bull reménysége.

A Red Bull a motorelektronika hibájából ment a gumikordonnak a bahreini időmérő első szakaszában Forrás: AFP/Picture-Alliance/Hoch Zwei

A Red Bull erőforrásait is biztosító Renault pilótája, Nico Hülkenberg nem győzött csodálkozni Verstappen magyarázatán.

– tette fel a költői kérdést a Speedweeknek. „Én még sohasem éltem át hasonlót [a Renault-ban]. Hadd fogalmazzak finoman: furcsa nekem ez az egész" – tette hozzá Hülkenberg.

Hülkenberg (jobbra) úgy véli, valami nem kerek Verstappen magyarázatával Forrás: DPPI/Florent Gooden

Az Allgemeen Dagblad című holland lap több volt F1-es pilóta véleményét is kikérte a szombati esetről. „Rendkívül szokatlan [volt a kicsúszás a kanyar közepén], de előfordul ilyesmi" – véli Jan Lammers. A Minardi és a Spyker korábbi versenyzője, Christijan Albers szerint

Én is tapasztaltam jó pár furcsaságot, amikor még versenyeztem. Ne feledjük: mindent az elektronika szabályoz, már nem egy huzal köti össze a gázpedált [a motorral]."

Jobb motorokat akar a Red Bull

A Red Bull bahreini kettős kiesése után Helmut Marko – szokása szerint – erősebb és megbízhatóbb motorokat követel a Renault-tól. A bikások szaktanácsadója elégedetlen, mert

Daniel Ricciardo kiesését elektromos hiba, az akkumulátor zárlata okozta, és Verstappen kocsija is hasonló okból vált kormányozhatatlanná a kvalifikáción.

A Renault igazgatója, Cyril Abiteboul (balra) mintha nyugtatni próbálná Christian Hornert a Bahreini GP előtt. A Red Bull csapatfőnöke okkal aggódott Forrás: AFP/Picture-Alliance/Hoch Zwei

„Ami Ricciardóval történt, nem először fordult elő. Mit tehetünk, ha egy technikai hiba kiüt bennünket?" – morfondírozott Marko az Autosportnak. „Max peches volt, nagy ütést kapott [a hátsó kereke].

– tette hozzá Marko.

A Renault továbbra is az eredeti, 2016-os fejlesztésű vezérlést használja az energia-visszatápláló rendszereihez, mert sem a tavalyi, sem a 2018-as nem bizonyult elég megbízhatónak a próbák során. A franciák a szezon 4. versenyére, az Azeri Nagydíjra készülnek egy komoly motorfejlesztéssel, ami újabb 15 lóerős teljesítmény-növekedést eredményezhet.