Vágólapra másolva!
Nemcsak a rosszul rögzített kerekeket, hanem a meglazult alkatrészeket is árgus szemekkel figyeli az FIA. Charlie Whiting aggódott, amikor Grosjean autójáról lerepült egy alkatrész Bahreinben.

Potenciális veszélyforrásnak nevezte a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting azokat a légterelő idomokat, amelyekből egyre többet figyelhetünk meg az F1-es autókon. A Bahreini Nagydíj 2. szabadedzésén Sebastian Vettel Ferrariján lazult meg a jobb első kerék mögötti légterelő elem, az úgynevezett barge board, a versenyen pedig Romain Grosjean Haas-Ferrarijáról vált le egy méretes darab a célegyenesben.

– fejtette ki Charlie Whiting a Motorsportnak.

Egy kis alkatrész is nagy kárt tud okozni, főleg, ha a célegyenesben, 300 km/óra fölötti tempónál válik le egy F1-es autóról Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

"Amikor ennyi »bútordarab«, ahogy egyesek nevezik, lóg az autókról, könnyen megeshet, hogy az egyik [idom] rögzítése elenged. Elég egy kis koccanás, és máris leválhat a helyéről, ahogy Grosjean esetében is történt. Egy alkatrész lerepült, de szerencsére a fűre esett."

– ismerte el az F1 versenyigazgatója. – Gondoskodnunk kell arról, hogy rendesen rögzítsék ezeket, mert nagyon sok van belőlük. Ha egy ilyen [szárnydarab] letörik, akkor is komoly kárt tud csinálni, ha nem olyan nagy."

A Haas szerint Grosjean alkatrészleválását a magas rázókövek, vagy egy korábbi ütközés okozhatta Bahreinben Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

A Haas F1 csapatvezetője, Günther Steiner azt mondta, a mérnökei nem jöttek rá, miért lazult meg az említett szárnydarab Grosjean autóján. „Talán a rázókövek miatt történhetett, vagy, mert valaki nekiment a rajt utáni tülekedésben. De [a meglazult alkatrész] végül magától leesett, [a többi részét] pedig a szerelők szedték le a kerékcserénél.

– fogalmazott a csapatfőnök.

Charlie Whitinget (jobbra) aggasztják a leváló alkatrészek. Az FIA keresi a megoldást a hatékonyabb rögzítésük érdekében Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

Az FIA büntetéseket is kiosztott a Bahreini Nagydíjon. A Ferrari előbb 5000 eurós „cetlit" kapott, mert nem rögzítették megfelelően Kimi Räikkönen jobb első kerekét. A versenyen

50 000 euróra bírságolták az olasz gárdát a finn veszélyes kiengedése miatt,

amikor Räikkönen elütötte az egyik szerelőjét a második kerékcseréjéről távozva.