Terítékre kerülnek a Liberty reformtervei Bahreinben

Spanish F1 Grand Prix Lewis Hamilton - Racecar Driver Spain Auto Racing Barcelona - Spain Bestof Catalonia COMMEMORATION Circuit de Catalunya DRIVER Formula One Grand Prix Formula One Racing HORIZONTAL KISSING Mercedes-Benz Montmelo Motorsport Photography
Ferrari's German driver Sebastian Vettel leads after the start of the Spanish Formula One Grand Prix at the Circuit de Catalunya on May 14, 2017 in Montmelo on the outskirts of Barcelona. (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Több ötlettel állt elő az F1 megújítására a Liberty Media, amelyeket a hétvégi Bahreini Nagydíjon vitára is bocsátanak. Az egyik látványos újdonság a szombati sprintverseny bevezetése lehet.

A Forma-1 nézőközönségének átlagéletkora folyamatosan emelkedik, mert az Y és Z generációs fiatalok túl hosszúnak, unalmasnak tartják a versenyautók körözését. A Liberty Media ezért versenyhétvégék lebonyolítási rendjének átalakítását, illetve új látványelemek bevezetését tervezi. A sportág tulajdonosának reformtervei között szerepel

a csütörtöki gépátvétel nyilvánossá téltele, a szabadedzések időtartamának csökkentése és 100 kilométeres sprintversenyek rendezése a szombati napokon,

valamint a rajtrács háromautósra bővítése az izgalmasabb rajtok érdekében.

Az F2-ben már létezik a szombati sprintverseny, amelynek bevezetését a Liberty az F1-ben is komolyan fontolgatja Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

A hétvégi Bahreini Nagydíj előtt új lendületet kapott a szombati kvalifikációs verseny ötlete. Az elgondolás lényege, hogy az időmérő edzés mellett egy 100 kilométeres (30-40 perces) sprintversenyt is tartanának, ahol az utolsó helyezettnek – a leglassabb autónak – bizonyos időközönként ki kellene állnia, a legjobb 8-10 helyezettet viszont vb-pontokkal jutalmaznák.

A sprintversenyek látványosságát fokozná, hogy

a Liberty sem a gumikkal, sem a benzinmennyiséggel nem fogná vissza az autók teljesítményét, sebességét.

„Miért ne járhatnának pontok az edzéseredmények után is?" – idézi a Mercedes csapatfőnökét, Toto Wolffot az Auto, Motor und Sport.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff (balra) nyitottnak tűnik a reformokra, ám a Ferrari részéről ellenállásra számíthatunk Forrás: DPPI/Florent Gooden

A német szaklap úgy tudja, a Liberty a tévéközvetítés szempontjából a szombat délutánt tartja ideálisnak a sprintversenyek megrendezésére. Az F1-es „sebességshow" így közvetlenül az európai labdarúgó bajnoki meccsek kezdőrúgása előtt érne véget.

Szintén közönségmágnes lehet a technikai gépátvétel nyilvánossá tétele. Az F1-rajongókat - kordonnal elválasztva - egészen közel engednék az FIA technikai személyzetéhez, ahol fotókat készíthetnének az épp vizsgált versenyautókról.

A hasonló tervek korábban jellemzően a Ferrari ellenállásán buktak el, az olaszok ugyanis mindent elkövetnek a műszaki titkaik megőrzése érdekében.

Ha a mérlegelést nem is, a csütörtöki technikai gépátvételt nyilvánossá tehetik a fizető nézők számára Forrás: DPPI/Dppi

A Mercedes viszont nyitottnak tűnik az ötletre. „Egyáltalán nem értjük, miért kell takargatni az autókat, így is fotók ezrei keringenek [az interneten].

– véli Toto Wolff.

A Liberty már eljuttatta a reformterveket tartalmazó levelét az F1-es csapatokhoz, akiknek reakcióit várhatóan pénteken, a Bahreini Nagydíj csapatfőnöki sajtótájékoztatója kapcsán hallhatjuk.