Az autók után az emberekről is adatot gyűjt az F1

Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring szurkolók
fans Supporters Public Spectators ambiance during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 28 to 30, Hungaroring, Budapest - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A mérnöki munka mellett az F1-es közönség megértését is segítheti az adatszolgáltatás. A Liberty Media bevonja a rajongókat a pályák és a reklámok optimalizálásába.

A Forma-1 a világ egyik leginkább adatvezérelt sportja, hiszen a csapatok már nem is tera-, hanem petabájtokban mérik a különböző szenzorok által rögzített adatok mennyiségét. Manapság már elképzelhetetlen, hogy a mérnökök ezek nélkül hozzanak döntéseket, a közönség és a marketingtevékenység terén azonban sokkal nagyobb a hátrány.

A tengerentúli NASCAR-ban már régóta figyelik a közönség reakcióit és aktivitását a versenyek kapcsán és a 2017-es Osztrák Nagydíj óta az F1-ben is megjelent ez. A spielbergi hétvége és a szezonzáró között 18 ezer versenylátogató véleményét kérték ki kérdőívek formájában, az állójegyesektől kezdve a Paddock Club vendégeivel bezárólag.

Sokféle igény jelenik meg a szurkolók körében Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Arra jutottunk, hogy a helyszíni nézők alapvetően remekül érzik magukat – mondta Matt Roberts, az F1 kutatási és elemzési igazgatója az ESPN-nek. – Jó 97% azt mondta, hogy élvezték a [pályán] eltöltött időt, nem sokan érezték rosszul magukat, de vannak fejleszthető területek.

Idén nyolc helyszínre WiFi hálózatot telepítenek és az ehhez hozzájáruló szurkolók mozgását is követni tudják majd a telefonjaik révén. Roberts szerint „pontosan tudjuk majd, hogy az emberek mikor érkeznek meg, mikor mennek el és a pálya mely részeire mennek el. Megnézhetjük, hogy találkoznak-e a szponzori aktivációkkal vagy a saját aktivitásainkkal és mennyi ideig.”

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Roberts elárulta, hogy a tavalyi USA Nagydíjon már érdekes információkhoz jutottak. Megfigyelték, hogy sok szurkoló leragad a szurkolói zónában (az ún. „Fan forum” helyszínén) a kivetítő előtt és végül az egész napot ott töltötték. „Háttal ültek, még csak rá sem néztek a pályára vagy az azon haladó autókra.”

„Austinban működött egy hatalmas ajándéktárgy áruház, de az a közelében sem volt annak, ahol az emberek ültek. Mi ebből arra következtettünk, hogy talán közelebb kellene vinnünk hozzájuk, ahelyett, hogy arra számítanánk, hogy majd [a nézők] odasétálnak. Nem mindenki teszi ezt meg” – említette Roberts.