Vágólapra másolva!
Charles Leclerc úgy véli, az F1-ben sokkal több dologra kell odafigyelni, mint a Forma-2-ben, rajtolni viszont nehezebb volt a régi bajnokságában.

Nagy élmény volt Charles Leclerc számára az F1-es bemutatkozás, ugyanakkor élete egyik legnehezebb hétvégéjeként marad meg az emlékeiben az Ausztrál Nagydíj. A monacói reménység az F2 bajnoki címvédőjeként érkezett az Alfa Romeo Sauberhez, és noha a téli teszteken már megismerkedett új „fegyverével" a Sauber C37-tel, az első versenyhétvégén érték még meglepetések.

„Az alsóbb kategóriákban az ember megérkezik és érzi, hogy [az autó] erősebb, nagyobb a leszorítóerő. Ezzel sohasem volt problémám – mondta Leclerc a RaceFans.net-nek. – A Forma-1-ben viszont

Leclerc-nek még tanulnia kell a Saubert, főleg a kormányról szabályozható beállításokat Forrás: DPPI/Florent Gooden

"Persze, az sem árt, ha az ember tudja, melyik mire való, ez [az autó menet közben történő állítása, finomítása] óriási fejlődési potenciált rejt magában" – tette hozzá.

Leclerc a 18. helyre kvalifikálta magát, egy hellyel és 8 századmásodperccel a csapattársa, Marcus Ericsson mögött, de ez szerinte nem reprezentatív.

Tavaly a Forma-2-ben az időmérő volt az egyik erősségem, de az F1 ezen a téren is keményebb dió. Ahogy utaltam rá, a körülmények sem segítettek, nem ment minden tökéletesen."

A Sauber újonca azon kevesek közé tartozott, akik "éles" előzést tudtak bemutatni Melbourne-ben Forrás: AFP/Paul Crock

„Úgy gondolom, mindez csak megszokás kérdése. A Forma-2-ben az ember kimegy, megcsinálja az időmérő edzést, és

Persze, ennél azért összetettebb a dolog, csak próbálom szemléltetni, hogy [az F1-ben] sokkal sűrűbbek a napok."

Leclerc az időmérőn csak 8 századdal maradt el a csapattársától, de tovább dolgozik a tökéletes edzéskörön Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Sauber újonca szerint mégis van valami, ami a Forma-2-ben nehezebb, ez pedig a verseny rajtja. „Az F2-ben valamivel nehezebb [jól] rajtolni, ugyanis semmilyen [technikai] segédeszköz nem áll a pilóta rendelkezésére, ellentétben a Forma-1-gyel.

Ha az ember [az F1-ben] elrontja a rajtot, nem veszít annyi pozíciót, mint a Forma-2-ben"

– véli Leclerc. Igazolja a monacói tehetséget, hogy a biztonsági autót követő újraindulásnál megelőzte Lance Stroll Williamsét, aminek köszönhetően a 13. helyen ért célba.