Vágólapra másolva!
A Sauber ifjú titánjának, Charles Leclerc-nek még szoknia kell a Formula-1-es autót, pedig szerinte ezt könnyebb vezetni, mint a tavalyi F2-es masináját.

Az Alfa Romeo és a Sauber tavaly év végén bejelentett együttműködésének része volt, hogy a Ferrari pilótanevelő programjába tartozó Charles Leclerc vezetheti a svájciak egyik autóját. A monacói tehetség

az F1 előtti lépcsőfoknak számító Formula-2 bajnoki címével a zsebében érkezett, így a Saubernek nem sok kifogása lehetett ellene.

A hinwiliek csapatfőnöke, Frédéric Vasseur a C37-es bemutatója alkalmából úgy nyilatkozott, hogy „Marcus [Ericsson] és Charles [Leclerc] a tökéletes pilótapárost testesíti meg számunkra, hiszen az egyikük tapasztalt, míg a másikuk egy ígéretes fiatal tehetség."

A monacói újonc egy látványos hibával jutott túl az első sauberes tesztjén Barcelonában Forrás: DPPI/Florent Gooden

Leclerc a kezdeti nehézségek után, újonc létére hamar felvette a ritmust, és noha a nyitónapon a 4-es kanyarban kicsúszott, nem törte össze a kocsit, decens munkát végzett. A csapat szerint a monacói pilóta és a mérnökei közötti kommunikációs is sokat javult a tesztelés végére.

„Az első napon még voltak nehézségek, de teszt végére már sokkal jobban éreztem magam az autóban" – nyilatkozta a Motorsport-Totalnak.

Leclerc (az előtérben) és Ericsson (balra) falta a kilométereket Barcelonában. Eddig nincs gond a C37 megbízhatóságával, a tempóval annál inkább Forrás: LAT Photographic/Glenn Dunbar

A Formula–1-es autó vezetése teljesen új élményt jelentett az ifjú tehetségnek

Ezért nem könnyű az F1-ben ráérezni, hogy melyek azok az autók, csapatok, amelyekkel egy súlycsoportban vagyunk" – mesélte élményeit Leclerc.„Még nem állok teljesen készen, de annyit mondhatok, hogy a Formula-2-es autómmal fizikailag nehezebb dolgom volt, mint az F1-essel."

Leclerc és Ericsson jóvoltából a Sauber 283 kört, azaz 1317,37 kilométert tett meg a Circuit de Catalunyán, ezzel a svájci gárda jelenleg a csapatok tesztrangsorának negyedik helyén áll.