Vágólapra másolva!
Az eddigi legjobban kinéző F1-es autóját, egy sárga-fekete bestiát leplezett le kedden a Renault. Nico Hülkenberg és Carlos Sainz Jr. feladata a rendszeres dobogóra kerülés lesz, amihez szemrevaló partnert kaptak a francia trikolort az orrán viselő R.S.18-ban.

Autósportos körökben úgy tartják, hogy ha egy versenyautó szemrevaló, akkor általában gyors is. Nos, a kedden bemutatott R.S.18 látványa alapján a Renault-nak minden esélye megvan arra, hogy elérje 2018-ra kitűzött célját, vagyis, hogy pilótái rendszeresen a dobogóra kerüljenek.

A Renault 2016-ban tért vissza gyári csapatként a Formula-1-be, a most leleplezett R.S.18 a harmadik saját tervezésű és építésű versenygépük. Nico Hülkenberg és Carlos Sainz Junior a rendszeres pontszerzéseken túl arra számít, hogy idén végre a dobogós helyekért is csatázhatnak majd.

Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18
Forma-1, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18
Forma-1, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató
Forma-1, Renault Sport Racing, Renault RS18
Forma-1, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, Renault RS18 bemutató

Miután a tavaly ilyenkor megfogalmazott célkitűzést, a konstruktőri 6. helyet csak nyögvenyelősen sikerült teljesíteniük, Cyril Abiteboul csapatfőnök óvatosan fogalmazott a 2018-as vágyaikkal kapcsolatban.

„Az a célunk, hogy folyamatosan fejlődjünk és ez az eredményeinkben is tükröződjön.

Azt szeretnénk, ha mindez lemérhető lenne a közvetlen riválisainkkal való összehasonlításban, a legjobbakhoz mért lemaradásunkban is" – szögezte le Abiteboul. Noha nem mondta ki, mindez a gyakorlatban a tavalyinál jóval gyakoribb pontszerzéseket, illetve többé-kevésbé rendszeres dobogós helyezéseket jelenthet.

Hülkenberg (balra) a harmadik, Sainz Jr. az első teljes szezonjára készül a Renault-val. Egyikük sem állhatott még dobogóra, így a 2018-as céljuk kézenfekvő Forrás: XPB /James Moy Photography

Beváltak a versenyzők, maradhattak

A versenyzők nem változtak 2017-hez (a tavalyi év utolsó négy futamához) képest, vagyis Nico Hülkenbergre és Carlos Sainz Juniorra hárul az új autó sikerre vitelének feladata. Abiteboul szerint „Tavaly pontosan azt kaptuk Nicótól, amire szükségünk volt, a tapasztalatát és azt a képességét, hogy a pályán és azon kívül is folyamatosan tanul.

A Renault R.S.18 hátrafelé kecsesen keskenyedő hűtőburkolata, illetve az oldalsó kiegészítő szárnyak komoly szélcsatornai munkáról tanúskodnak. Viszont az oldaldoboz kezdőpontja előrébb van, mint a Williams, a Red Bull és a Sauber eddig bemutatott autóin Forrás: Groupe Renault/Renault F1/XPB/James Moy Photography

Az ifjabbik Carlos Sainztól is sokat vár a Renault. „Carlos nagyon alapos megfontolás után került hozzánk a múlt év végén. Sem emberi, sem technikai szempontból nem volt egyszerű döntés, de a lehető legjobb időpontban született meg. Friss lendületet hozott a csapathoz az év végén, nélküle nem tudtuk volna megszerezni a konstruktőri hatodik helyet."

360 fokos forgó animáción a Renault 2018-as F1-es autója

Az R.S.18-as versenygép fejlesztését egy „régi motoros", Bob Bell felügyelte,

aki már a franciák utolsó nagy sikerkorszakában is a Renault alkalmazásában állt, amikor két világbajnoki címet (2005, 2006) nyertek Fernando Alonsóval.

Az R.S.18 eleje hasonlít a 2017-es modellhez, a legkomolyabb változások az autó közepén és hátsó részén fedezhetőek fel. A hátsó szárnyat - egyedi módon - egy középső konzolhoz rögzítették Forrás: Groupe Renault/Renault F1/XPB/James Moy Photography

A technikai igazgató szerint idén a Renault eddigi gyenge pontjára, a megbízhatóságra helyezik a hangsúlyt. „Nagy szükségünk lesz a megbízhatóság fokozására, ezen keményen dolgoztunk a télen. Olyan megbízható autóra van szükségünk, amilyen egy F1-es autó csak lehet.

– jelentette ki Bell.

Az autó fejlesztésében a versenyzők segítségére lesz az angol Jack Aitken, valamint az orosz Artyom Markelov is, akiket a Renault utánpótlás-nevelő programjából léptettek elő tesztpilótákká. A Renault egyébként motorszállítóként a Red Bull és a McLaren csapatát is támogatja idén.