Vágólapra másolva!
Nagyot nőtt az érdeklődés az F1 iránt Olaszországban és Brazília is a legfontosabb piacok között szerepel. A németeket és a briteket viszont nem hatják meg a sikerek.

Növekedett az F1 iránti érdeklődés a 2017-es szezon során, közölte a világbajnokság kereskedelmi jogainak tulajdonosa. A Liberty Media szerint 2016-hoz képest 6,2%-os emelkedés történt a 20 legfontosabb piacon mért nézettségek terén, ezzel 1,4 milliárdra tehető a sportág nézőinek száma. A négy legfontosabb piac Németország, Brazília, Olaszország és az Egyesült Királyság.

Mind a négy esetben emelkedett az érdeklődés, de a németeknél (+0,9%) és az angoloknál (+3,9%) csak kis mértékben segített az, hogy a Mercedes-AMG és Lewis Hamilton továbbra is nyeri a világbajnoki címeket. Az olaszokat azonban a Ferrari ismét lázba hozta (+19,1%) és a braziloknak is jót tett, hogy Felipe Massa maradt még egy évre (+13,4%), mielőtt végleg visszavonult az F1-től.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Tavaly óta rendszeresen kerülnek fel rövid klipek az Instagramra

A televíziós közvetítések szempontjából kedvező, hogy 2010 óta ez volt az első év, amikor a tévés nézettség nem csökkent. Világszerte 352,2 millió egyedi néző kapcsolt be F1-es közvetítést legalább egyszer az év során, az ismétlésekkel együtt ez a szám 603 millióra nő és 1%-os emelkedést regisztráltak az edzések nézőszámában is.

Nőtt az F1 követőbázisa a közösségi médiában is,

a Facebook, Twitter, Instagram és YouTube szolgáltatások összesen 11,9 millió felhasználót vonzanak, ami 54,9%-os növekedés, de hozzá kell tenni, hogy Lewis Hamilton Twitter és Instagram profilját együtt majdnem 11 millióan követik még akkor is, ha a négyszeres világbajnok minden tartalmat törölt és Kimi Räikkönen 4 poszttal már majdnem 300 ezer követőt gyűjtött az Instagramon.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Még viccelődni is szoktak

Az F1 menedzsmentje szerint azonban így is ez a leggyorsabban növekedő sportág a közösségi médiában, megelőzve a Formula E-t, a spanyol labdarúgó bajnokságot (La Liga), a labdarúgó Bajnokok Ligáját, az angol Premier League-et, a Major League Baseballt, az NBA-t, az NHL-t és a NASCAR-t. Ennél is érdekesebb, hogy 2016-hoz képest a Facebookon 1600%-kal hosszabb időtartamban néztek videókat a felhasználók.

– nyilatkozta Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója. – Ennek középpontjában a rajongói élmény fokozására irányuló törekvéseink állnak és örömteli látni, hogy a szurkolók világszerte mennyire érdeklődők a Formula-1-es médiatartalmak iránt. Folytatjuk a munkát az elvégzendő feladatok és új [szolgáltatások] terén is. Jó most Formula-1-rajongónak lenni.”