Vágólapra másolva!
Kifakadt az F1-ben uralkodó állapotok miatt a mezőny korábbi sereghajtója, Max Chilton. Az IndyCar mezőnyét erősítő pilóta szerint ő sem szorulna Daniel Ricciardo és társai mögé.

Örökös vita, hogy a technikai sportok – ezen belül például az F1 – sportnak tekinthetők-e egyáltalán. Akik emellett érvelnek, általában az óriási fizikai erőfeszítést és a szervezetet érő megterhelést említik, akik pedig tagadják ezt az álláspontot, sokszor azt mondják, hogy az egyenlőtlen esélyek és az autók közti különbségek miatt nem lehet sportként kezelni az autóversenyeket.

Ehhez a táborhoz csatlakozott a korábbi F1-es pilóta, Max Chilton is, aki 2012-ben a mára megszűnt Marussia tesztpilótája, majd 2013-ban és 2014-ben az istálló versenyzője lett, de a mezőny egyik leggyengébb csapatával nem tudott maradandót alkotni és jobb autóban sem kapott lehetőséget. Később az Indy Lights-ban és az IndyCarban folytatta a pályafutását.

Chilton 2014-ben a Marussiával Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Olyanok ellen versenyeztem, mint Daniel [Ricciardo], aki most versenyeket nyer, szóval tudom, hogy nem vagyok kilométerekkel lemaradva tőle – idézte Chiltont a Sportsmail. – Bosszantó, amikor egy sport nem fair. Az nem sport, amikor az ember vezeti az autóját és megelőzi egy másik, ami 35 km/órával gyorsabb az övénél.”

Chilton 2009-ben valóban Ricciardo csapattársa volt a brit F3-ban, de 97 pont hátránnyal a 4. lett a bajnokságban, míg az ausztrál pilóta megnyerte a bajnokságot.

„Az a gond az F1-ben, hogy az élen álló és a sereghajtó autó között négymásodperces különbség van és ez így nem sport. Egy sportban lényegében egyenlő feltételeket kellene teremteni vagy ehhez a leginkább közelítő állapotokat. Ez kicsit nehéz helyzetbe hozott, de nem csináltam hülyét magamból. Sokat tanultam és szívesen visszatérnék az F1-be, de csak az él- vagy középmezőnybe.”

Ricciardo hosszú évek óta a Red Bull bizalmát élvezi Forrás: DPPI/Clement Marin

A brit pilóta az F1 előtt és azóta sem váltotta meg a világot, 2005 óta tartó pályafutása során mindössze 11 futamot nyert meg, ebből hetet a sehol sem jegyzett, ma már nem is létező, brit T Cars bajnokságban. Az IndyCarban a neves Chip Ganassi Racing színeiben is mindössze a 11. helyig jutott. Elismerte, az autóversenyzésben soha sem lesznek teljesen egyenlő feltételek.

– utalt az egységesített karosszériákra. – Mindenki ugyanazt az aero kitet fogja használni és a motorok között is nagyon kicsi a különbség. Még szorosabbá kellene válnia az ottani versenyeknek. Ott legalább minden autó fél másodpercen belül lesz, és ez remek a szurkolóknak” – vélte, és úgy tartotta, régi-új csapatának, a Carlinnak is jól jön a szabályváltozás.