Fittipaldi unokája akár már jövőre Massa utódja lenne

World Endurance Championship, Pietro Fittipaldi, Porsche 919, Bahrein teszt
FITTIPALDI Pietro, Porsche 919 hybrid lmp1 team Porsche, ambiance portrait during the 2017 FIA WEC World Endurance Championship Rookie Test on November 19 at International Circuit of Sakhir - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Felipe Massa visszavonulásával jövőre várhatóan nem lesz brazil pilóta az F1-es mezőnyben, de a Fittipaldi-dinasztia legifjabb tagja, Pietro már kopogtat az ajtón.

A szezon végén megszűnő Formula V8 3.5 bajnokság – a korábbi World Series Formula Renault 3.5 – idei győztese, Pietro Fittipaldi még Fernando Alonsót is megelőzte a World Endurance Championship újoncainak szervezett teszten Bahreinben, de hiába volt gyors a szintén megszűnő LMP1-es Porsche-csapat prototípusával, továbbra is formulaautókkal kíván versenyezni.

„A Forma-2 az egyik lehetőség – mondta sejtelmesen a bahreini teszt után. – A szememet már az F1-en is rajta tartom. Pillanatnyilag az együléses autókra összpontosítok. A World Series megnyerése azt jelenti, hogy jogosulttá válok a szuperlicencre, ami szintén nagyon sokat segít a jövőmben” – nyilatkozta a 21 esztendős pilóta.

Fittipaldi a vasárnapi Porsche teszten Forrás: DPPI/Florent Gooden

Pietro nagyapja, a korábbi kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi 1970-es bemutatkozása óta mindig volt brazil versenyző az F1-ben, de ez a szép hagyomány az idén várhatóan megszakad, mert Felipe Massa visszavonulása után a dél-amerikai ország F1-es pilóta nélkül marad. Ha Pietrón múlik, nem sokáig, mert elismerte,

nagyon igyekszik az F1-be.

„Sajnos nem lesz brazil versenyző – állapította meg. – Mióta a nagyapám elkezdett versenyezni a ’70-es években, mindig volt brazil pilóta. Nagyon fogunk igyekezni, hogy odaérjünk. Remélhetőleg nem csak eljutok majd az F1-ig, hanem a brazil zászlót a dobogóig is elviszem majd” – tette hozzá Pietro.

Emerson Fittipaldi manapság is feltűnik a paddockban Forrás: MTI/EPA/DPA/David Ebener

A legifjabb Fittipaldi vasárnap pályafutása eddigi legerősebb autóját vezethette, hiszen a Porsche 919 Hybrid rendszerteljesítménye nagyságrendileg 100 lóerő. Nem tagadta, hogy csodálatos élményben volt része, ráadásul az 1:42.275-ös köre elsőre csak 2 másodperccel volt gyengébb Timo Bernhardt legjobbjától.

„Sokan emlegették már nekem ezt az autót, hogy a négykerék-meghajtás és a gyorsulás csodálatos lesz, és mindenképpen az is lett. Az első etapban csak ki akartam ismerni mindent, a második és a harmadik etapban tudtam igazán az autó határáig nyomni, és nagyon élveztem.”

Massa is aggódik

A Motorsport.com-on vezetett blogjában Felipe Massa kitért a Brazíliát sújtó bűnözés problémájára, de még ennél is nagyobb gondnak nevezte, hogy jövőre nem lesz hazai F1-es pilótájuk. „Nagyon remélem, hogy az országunk csak rövid ideig hiányzik majd az F1-es rajtrácsról, de nem lesz könnyű olyan kaliberű versenyzőket találni, mint akik az elmúlt 40 évben voltak nekünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!