Már a szezonzárón új arculata lehet a Forma-1-nek

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Olasz Nagydíj, F1 logó
The Formula One logo is seen as Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel drives during the second practice session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 2, 2016 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Új logóterveket küldött be a Forma-1-et működtető cégháló egyik tagja az EU szabadalmi hivatalába. Egy bennfentes blogger szerint már a szezonzárón változás jöhet.

Jelentős lépéssel folytathatja a Liberty Media a Forma-1 bekebelezését és saját képére formálását: Joe Saward szakblogger szerint a világbajnokság már a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon új arculatot kaphat, és az EU szabadalmi hivatalának (EUIPO) honlapján már meg is jelentek új tervek a sport logójára vonatkozóan.

Ezek egyelőre elbírálás alatt vannak, egyelőre nem tudni, hogy zöld utat kapnak-e, és ha igen, akkor melyiket választják majd. Az F1 jelenlegi logóját sokszor kritizálják, mert a közönség egy része nem veszi észre a két karakter között megbújó 1-est, és elképzelhető, hogy a Liberty Media a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetne a logo és az arculati elemek használatára.

Különböző online felületeken a felhasználók elsöprő többsége kitartana a mostani logo mellett Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az F1 mostani logóját az EUIPO adatbázisa szerint 1997-ben jegyeztették be, 2003-ban kiegészítették, majd 2013-ban, még szintén a CVC Capital Partners irányítása alatt újabb változatok készültek, ezek azonban végül nem jelentek meg. Érdekesség, hogy az egyiken az 1-es karakter helyett feltartott mutatóujj látható, ami akkoriban Sebastian Vettel kedvenc gesztusa volt.

Egyelőre nem világos, hogy a Liberty Mediának mi a terve a változással, és egyáltalán miért fontos ez,

de a következő lesz az első teljes szezon, amit a már kialakult menedzsment készíthet elő és vezényelhet le, így elképzelhető, hogy olyan terveik vannak, amit valamiért nem tudnak megvalósítani a mostani arculattal. Mivel a logók merőben eltérők a mostanitól, valószínűleg a megjelenítő felületeket (pl. weboldalak, mobil app) is teljesen áttervezik.

Ezeket védetné le a Forma-1 jogtulajdonosa, vajon használni is akarják? Forrás: EUIPO/gphirek.hu

Az EUIPO adatbázisából egyébként kiderül, hogy a jogokat kezelő Formula One Licensing B.V. több verseny nevét is levédette, de úgy tűnik, a Magyar Nagydíj magyarul és angolul sincs ezek között, az Európa Nagydíj, a Mediterrán Nagydíj, a Római Nagydíj, a Német Nagydíj nevek viszont igen. A cégnév-bejegyzések rámutattak arra is, hogy még Bernie Ecclestone alatt

voltak tervek a vendéglátóiparral kapcsolatban is,

valószínűleg ezért jegyeztették be a „Formula One Restaurants”, a „Formula One Cafe” és a „Formula One Pit Stop Cafe” (1997) neveket is, éttermekre és kávézókra utalva, de 2009-ben beküldték a „Formula One World Travel” cégnevet is. Érdekesség, hogy 2001-ben a Mercedes anyavállalata, a Daimler AG is levédetett egy „Formula One” feliratú logót.

Szavazzon!

Milyen legyen az F1 logója?

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!