„Ez nyugtalanító – mondta Tost. – A beépítés terén minden ugyanolyan, az év eleje óta semmihez sem nyúltunk. A Toro Rosso oldaláról nincs olyan alkatrész, ami az MGU-H-hoz kapcsolódik, és bármit is okozhatna. Mi nem tehetünk semmit, csak azt látjuk, hogy milyen alkatrészek érkeznek, és éppen melyik motort használjuk.”
A helyzet különösen kínos, mert a Toro Rosso helyezésére pont a Renault veszélyes
a konstruktőri világbajnokságban, és a faenzai istálló 6,5 millió dollártól esne el, ha a gyári csapat, valamint a Haas megelőzné őket a szezon végéig. Az előnyük mindössze 5 pont a Renault, és 6 pont a Haas előtt, ráadásul a Toro Rossónál már két újonc pilóta versenyez, míg az ellenfeleiknél rutinos versenyzők próbálják ledolgozni a lemaradást.
Kifogynak az alkatrészekből?
Az alkatrészellátás annyira kritikus lehet, hogy az Auto Motor und Sport szerint az is elképzelhető, hogy a Toro Rosso kénytelen lesz kihagyni a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat, mert egyszerűen nem tudnak működő erőforrást összerakni. A lap idézte Helmut Markót, a Red Bull motorsport tanácsadóját, aki azt mondta:
A Toro Rosso (gyára) már most úgy néz ki, mint egy alkatrészraktár veteránautók számára.”
A lap szerint Abiteboul kizárta, hogy a Renault két héten belül új turbókat és MGU-H-kat gyártson, mert erre már nincs idő, ezért a gyártó többi csapatának készletében is alkatrészeket keresnek. Ez azonban kockázatos, mert a Red Bull sem érti, hogy mitől mennek tönkre a motorok. „Némelyik megáll, némelyik nem, előre nem tudjuk megmondani, hogy melyik romlik el” – mondta Marko.