A Ferrari néhány éve regnáló elnöke belengette "a Ferrari kivonulhat a Forma-1-ből" ütőkártyát, amelyhez elődje, Luca di Montezemolo is szívesen nyúlt időnként. Sergio Marchionne a 2021-től érvényes motorszabályokra vonatkozó első konkrét elképzelések bemutatása után riogatott azzal, hogy mivel a tervek nincsenek a Scuderia ínyére, hátat fordíthatnak a világbajnoki sorozatnak.
A héten napvilágra került információk szerint az új érában a kiadások kordában tartása érdekében az eddigiekhez képest más motorokat használnának – többek között szabványos akkumulátort és vezérlőelektronikát vezethetnek be, rögzíthetik az erőforrások külső formatervét, valamint szigoríthatnak a fejlesztési lehetőségeken. Megszabadulnának a bonyolult MGU-H-tól is, valamint megemelnék a felső fordulatszámhatárt.
Azt a Forma-1 menedzsmentje és az FIA sem szeretné, hogy a motorok egy kaptafára készüljenek, de Marchionne úgy látja, a felvázolt tervek ellenkeznek a Ferrari elveivel.
"A Liberty számos jó kezdeményezést tett, melyek egyike a csapatok működési költségeinek csökkentése. Ez szerintem előnyös. Számos felvetéssel azonban nem feltétlenül értünk egyet" - mondta egy csütörtöki telefonos konferencián, amelyen a vállalat legfrissebb üzleti eredményeit részletezte.