Ferrari: Ecclestone sületlenségeket beszél

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari
AUSTIN, TX - OCTOBER 22: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF70H on track during the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 22, 2017 in Austin, Texas. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Az F1 korábbi ügyvezetője szerint a szabályrendszer és a Mercedes is segítette a Ferrarit az évek során, hogy versenyképesek legyenek. A sportautógyár elnöke élesen visszaszólt, de még az ellenfelek is badarságnak tartják a felvetést.

Merész kijelentéssel borzolta a kedélyeket Bernie Ecclestone a Mexikói Nagydíj során: az F1 korábbi ügyvezetője azt állította, hogy ő maga, és az FIA volt elnöke, Max Mosley is segítette a Ferrarit, mert a sport üzleti érdeke az volt, hogy az olasz istálló sikeres legyen. Arról is beszélt, hogy szerinte a Mercedes mostanában közreműködött a Ferrari felzárkóztatásában.

Ezt Toto Wolff némi iróniával elutasította, és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Hornert is meglepné, ha kiderülne, hogy a két élcsapat összejátszott, bár szerinte tényleg feltűnően gyakori a véleményközösség a két gyártó között. Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója azonban alaposan kiosztotta Ecclestone-t.

Nem önerőből ilyen jó a Ferrari? Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

„Szerintem ezt hívják hamisítatlan sületlenségnek – nyilatkozta a Motorsport.com-nak. – Azt gondolom, Bernie-nek nagyon hálásnak kell lennie, hogy a Ferrari is segített abban, hogy a sport anyagilag ilyen jövedelmező helyzetbe kerüljön, és végtére is a hasznára váljon. Isten áldja őt. Nagyon kedvelem Bernie-t, de szerintem a Ferrari is ugyanannyit tett (az F1-ért).”

Ahogy ez Ecclestone-nál lenni szokott, a nyilatkozatával ezúttal is több érdekelt hitelességét próbálta aláásni. Azt mondta, „jó lépés” volt „ha a Mercedes úgy döntött, hogy átad némi technológiát Maranellónak” és „az biztos, hogy a barátságos helyzet a két csapat között a Mercedesnek a legjobb, mert ez azt jelenti, hogy a Red Bull nem kapja meg a legerősebb motort,

Egyúttal belerúgott az egyik utódjába, Ross Brawnba is, aki 2006-ig a Ferrari technikai igazgatója volt, majd szabadságra ment, és 2007 végétől a Honda, aztán a Brawn GP csapatfőnökeként dolgozott, mielőtt a Daimler felvásárolta a csapatot. Ecclestone azt állította, hogy Brawnt beavatták az új motorokkal kapcsolatos tervekbe, bár 2006-ban ez valószínűleg még korai lett volna.

Ross Brawn 2013-ban távozott a Mercedestől, amikor 2006 végén elhagyta a Ferrarit, még nem tudhatta, hogy későbbi munkahelye, a Honda utána a saját, majd a Mercedes csapata lesz Forrás: Mercedes

„Akkoriban Ross Brawn is a motor munkacsoport tagja volt, és részt vett a szabályok eldöntésében. Tudta, hogy mi folyik ott – mondta Ecclestone. – Nem azért, mert jó mérnök volt, hanem azért, mert a Ferrarinál dolgozott. Aztán elment a Mercedeshez, és elvitte magával az információt” – magyarázta, bár ez a történet kronológiailag nem igazán áll össze.

A Ferrari ellenfelei sem igazán akartak hinni Ecclestone-nak.

„Ő az egyetlen, aki képes a világ másik végén ülni, és úgy eldobni egy kézigránátot, hogy az a paddockban landol – nyilatkozta mosolyogva Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. – Ez tetszik, ezek a sztorik szenzációsak, mostanában kicsit hiányoztak is, meg a kézigránátok, a hirtelen összehívott megbeszélések, a válságkezelés és az oszd meg és uralkodj taktika. Ez egy jó sztori.”

A motorok még mindig jelentősen befolyásolják az élcsapatok sorrendjét Forrás: DPPI/Florent Gooden

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója érdemben nem akarta kommentálni az olaszról angolra fordított interjút, de szerinte Ecclestone csak arra gondolt, hogy a Ferrari elcsábított néhány szakembert a Mercedestől a közelmúltban. Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője sem tartja reálisnak Ecclestone elméletét.

– vélte. – Nem hiszem, hogy a Mercedes ilyet tett volna, de ebben a világban nehéz is lett volna titokban tartani. Arról tudtunk, amikor a Mercedes és a Honda együttműködött, néhány nap alatt mindenki értesült erről a paddockban. Meglepne, ha ez történt volna (a Ferrarival is), szuperül kellett volna titkolniuk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!