A Renault már 2018-ra készül a hétvégi motorbüntetésekkel

Forma-1, USA Nagydíj, Carlos Sainz, Renault
AUSTIN, TX - OCTOBER 20: Carlos Sainz of Spain driving the (55) Renault Sport Formula One Team Renault RS17 on track during practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 20, 2017 in Austin, Texas. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Mindhárom csapatuk egy-egy autójában továbbfejlesztett motor doboghat a szezon végéig a jövő évi felkészülés jegyében, rajtbüntetések árán. A Red Bull még nem döntötte el, hogy Max Verstappennel is bevállalják-e ezt.

A Renault próbálja behozni a lemaradását a motorral a Ferrarival és a Mercedesszel szemben, és a hétvégi USA Nagydíjon egy újabb lépést tesznek ennek érdekében. A gyártó mindhárom csapatának, azaz saját gyári istállójának, a Red Bullnak és a Toro Rossónak biztosít egyet-egyet a legújabb fejlesztésű erőforrásából, és az már biztos, hogy a készleten felüli példány miatt Nico Hülkenberg és Brendon Hartley rajtbüntetést fog kapni.

A Red Bull a pénteki edzések után dönt arról, hogy Max Verstappen bevállalják-e ugyanezt. A Renault sportigazgatója, Cyril Abiteboul elárulta, hogy az R.E. 17G kódjelű verzióval

már a jövő évi terveknek ágyaznak meg.

"A belső égésű motort érinti (a fejlesztés), valamint a hozzá kapcsolódó egyéb elemeket, melyeket 2018-ra tervezünk, illetve már 2017-ben bevethetünk - jelentette ki az Autosportnak. - Nem csupán ennyivel készülünk 2018-ra, de a teljesítménnyel és a megbízhatósággal látványosat léphetünk előre."

Sainz a korábbi motorverziót használja, de csapattársa az újjal fejezi be a szezont Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

"A komolyabb megbízhatósági bajok máshol jelentkeztek az erőforrásban. Természetesen nagyon óvatosan kell dolgoznunk, főleg a hibrid rendszerrel, az ERS-szel."

Ezzel emlékeztetett rá, hogy az idei évre kifejlesztett, kisebb tömegű és erősebb MGU-K-t (amely a fékezéskor felszabaduló energiát hasznosítja) előre nem látott gondok miatt csak jelentős késéssel tudták bevetni. Elárulta, hogy új benzinszállítójuk, a BP is frissíti a termékét.

A fanyalgásra is reagálnak

Abiteboul elmondta, hogy azért az említett három pilóta kaphatja meg a továbbfejlesztett motort, mert az ő autóikba eleve szükség volt egy újra, nem bírták volna ki az idény végéig az aktuális keretükkel. Hartley 25, Hülkenberg 20 helyes hátrasorolást fog kapni az időmérő után a készleten felüli egységek miatt.

A sportigazgató örül, hogy visszavághatnak a bírálóknak, akik a fejlesztéseket hiányolták. "Korábban téma volt, hogy fejlesztünk-e a szezon során vagy sem. Először Szocsi környékén javultunk, az elég jól látható volt. Most újabb lépéseket teszünk ennek érdekében - mondta. -

A Renault üldözi a Mercedest Forrás: AFP/Alexander Nemenov

"Azt hiszem, sokan nem fogják fel, milyen összetett folyamat a motorfejlesztés. Jó, hogy megmutathatjuk, hogy képesek vagyunk rá, és hisszük, hogy a következő idényben ledolgozhatjuk a hátrányunkat a legjobbakkal szemben."

A Renault azt tervezi, hogy jövőre végre valahára náluk is elérhető lesz az időmérőkön az a varázsüzemmód, melyet a Ferrari és a Mercedes pilótái régóta használhatnak.