Vettel: Csak a sajtó fújja fel a Ferrari-elnök beszólásait

Forma-1, Sergio Marchionne
Ferrari Chairman and CEO Sergio Marchionne is pictured in the pits during the qualifying session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 2, 2017 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / POOL / Luca Bruno
Vágólapra másolva!
A közvélemény előtt úgy csapódik le, hogy Sergio Marchionne rendszeres kritikáival a legrosszabb pillanatokban fokozza a nyomást a csapaton, pedig a négyszeres világbajnok szerint ez egyáltalán nem igaz.

A Ferrari elnökéről, Sergio Marchionnéról az a kép alakult ki a közvélemény szemében, hogy elődjéhez, Luca di Montezemolóhoz képest sokkal szigorúbb, és felesleges, ráadásul szerencsétlen pillanatokban adott nyilatkozataival rendszeresen fokozza a Forma-1-es csapatra nehezedő, egyébként is óriási nyomást.

Tavaly például megalapozatlanul gerjesztett irreális elvárásokat, amikor a szezon előtt azt állította, hogy a Ferrari a vb-címért fog harcolni.

Az esetből okulva az idén nem tett ilyen merész kijelentéseket, ám sokan fenyegetőnek érezték, hogy a malajziai kettős motorhiba után átszervezéseket helyezett kilátásba Maranellóban. Bár bebizonyosodott, hogy ezek egyelőre csak a minőségbiztosítási részleget érintik, már a csapatfőnök Maurizio Arrivabene menesztéséről is elkezdtek terjedni a pletykák, mondván, a kudarcokért az állásával kell fizetnie.

Marchionne kemény főnökként viselkedik Forrás: AFP/Luca Bruno

Sebastian Vettel viszont azt állítja, Marchionne nyilatkozatait csak a sajtó interpretálja vészjóslóan, a Ferrarin belül nem okoznak semmilyen nyugtalanságot. „Szerintem általában nagyon egyenes abban, amit mond, és igaza is van – idézi a négyszeres világbajnokot az Autosport. – Mindig megvan rá az oka. Igazságos, az emberek azonban túl nagy zajt csapnak a nyilatkozatai körül. Akármit is mond a sajtónak, a csapaton belül ugyanazt mondja, még világosabban."

„Úgyhogy számunkra nem jelent nagy újdonságot, ami megjelenik. A kívülállók szemében viszont ütős hír lesz belőle, és azt gondolom, ez szükségtelen felfordulást okoz."

Vettel szerint a Ferrarinál már régen megtanulták kezelni az ilyen viharokat. Marchionne megjegyzéseit annak tulajdonítja, hogy szoros kapcsolatban áll a csapattal, és „nagyon okos."

„Amikor látja, mi történik, felismeri a problémákat, és ugyanannyira vágyik a győzelemre, mint mi – mondta a német versenyző, aki szuzukai kiesésével 59 pontos, lényegében behozhatatlan hátrányba került a mercedeses Lewis Hamiltonnal szemben.

Vettelnek Szingapúrban és Malajziában is jó esélye lett volna megnyerni a versenyt a rajtbaleset illetve az időmérőn jelentkező motorhiba nélkül, sőt a Ferrarinál úgy vélték, Japánban annyira jól rajtolt, hogy ha nem csak öt henger jár a motorjában, átveszi a vezetést Hamiltontól. Ez a három hétvége tehát akár úgy is alakulhatott volna, hogy most ő áll a világbajnoki összetett élén, ám ezen szerinte értelmetlen keseregni.

„Általában véve nem hiszek a balszerencsében, bár azt azért érzi az ember, ha olykor nem számára kedvezően alakulnak a dolgok – ismerte el. – Ami velünk megtörtént, megtörténhet másokkal is. Nem kívánom senkinek, de ez is hozzátartozik a versenyzéshez. Kiesés nélkül teljesíteni egy egész szezont meglehetősen ritka, kétszer-háromszor kiesni viszont már nem túl jó."

Míg Hamilton eddig egyetlen futamot sem adott fel az idén, Vettel kettőt is: Szingapúrban a pole-ból rajtolva ütközött össze Kimi Räikkönennel, Japánban pedig az egyik gyújtógyertya romlott el az autójában a verseny előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!