Ross Brawn átérzi a Ferrari fájdalmát

Forma-1, Michael Schumacher, Ross Brawn, Ferrari, 2005
Ferrari German driver Michael Schumacher (L) and Ferrari technical director Ross Brawn watch a control screen in the pits of the Catalunya racetrack during the third free practice session, on the eve of the Spain Grand Prix, 07 May 2005 in Montmelo, Spain. AFP PHOTO DAMIEN MEYER
Vágólapra másolva!
Az F1 technikai főnöke korábban a saját bőrén tapasztalta meg, milyen érzés sorozatos műszaki hibákkal szembesülni, így jól tudja, milyen lehet a hangulat korábbi csapatánál. Szerinte nem szabad elfeledkezniük arról, hogy rengeteget fejlődtek idén.

A Forma-1 ázsiai túrája porig rombolta a Ferrari világbajnoki álmait, holott a három pályán Sebastian Vettelnek alapból lett volna esélye lett visszaszerezni a vezetést a tabellán Lewis Hamiltontól, aki még Monzában vette át tőle az 1. helyet.

Brawn és Schumacher, aki a 2006-os Japán Nagydíjon egy motorhibával vesztette el a vb-t Forrás: AFP/Damien Meyer

Szingapúrban az élről rajtolva benne volt a tömegkarambol előidézésében, Malajziában és Japánban viszont nem sokat tehetett a hátrányának csökkentése érdekében, mert sorozatban sújtották a műszaki hibák. Előbbi helyszínen annyi szerencséje volt, hogy csak az időmérője esett kútba, a futamon a 4. helyre felkapaszkodott, Japánban azonban néhány kör után ki kellett állnia az elromló gyújtógyertya miatt.

A hátránya így négy fordulóval a befejezés előtt 59 pontra nőtt.

A Forma-1 technikai főnöke, Ross Brawn korábban technikai igazgatóként pont a Ferrarit vezette sikerre az 1990-es és 2000-es évek közepe között, és tapasztalatból tudja, mit éreznek a Scuderiánál.

"Több csapatnál is átéltem hasonló megbízhatósági zűröket, így tudom, milyen fájdalmas látni, ahogy rengeteg ember kemény munkája egy pillanat alatt semmivé foszlik. Együtt érzek a Ferrarival ebben a nehéz időszakban. Hihetetlenül nagy rajtuk a nyomás, főleg otthon" - mondta az F1 hivatalos hírlevelében.

"Ilyenkor könnyű elcsüggedni, de a lényeg a higgadtság, és az, hogy mindenki a következő célokra összpontosítson."

Brawn irányítása alatt a Ferrari vált a megbízhatóság mintájává, bár a 2006-os világbajnoki csatát az utolsó előtti futamon pont egy motorhiba döntötte el Fernando Alonso javára Michael Schumacherrel szemben.

Vettel nem kesergett az újabb balszerencse miatt, és kiemelte, hogy a csapat mennyit fejlődött az idei évre. Brawn szintén úgy érzi, hogy erre kell koncentrálni.

A hibrid korszakban a Mercedes először kapott valós kihívót a világbajnoki címért" - jelentette ki. - Elég rég volt, amikor a Ferrari utoljára ennyire ütőképesen szerepelt, és az elmúlt hetek problémái nem törlik ezt a tényt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!