Gasly lötyögött az ülésben, megfájdult a háta

F1 - MALAYSIA GRAND PRIX 2017 CIRCUIT F1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX MALAISIE RACE GASLY Pierre (fra) Toro Rosso Ferrari STR12 team Toro Rosso, ambiance starting grid with MARKO Helmut (aut) Red Bull racing drivers manager, ambiance portrait during
GASLY Pierre (fra) Toro Rosso Ferrari STR12 team Toro Rosso, ambiance starting grid with MARKO Helmut (aut) Red Bull racing drivers manager, ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, Malaysia Grand Prix, at Sepang from September 28 to October 1 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Toro Rossóval a Malajziai Nagydíjon bemutatkozó újonc tempója nem volt rossz, pedig a pilótafülkében végigszenvedte a versenyt.

A Toro Rosso az egyik legkeményebb pályán dobta be a mélyvízbe Pierre Gaslyt, a Red Bull junior programjának sorban következő versenyzőjét. Malajziában a magas hőmérséklet és páratartalom miatt eleve kemény fizikai megpróbáltatást jelent eljutni a célig, de a francia pilóta különösen elfáradt élete első F1-es nagydíján, mert az ülése nem tartotta elég szorosan.

„Az ülés nem tartott eléggé. Nem volt ideális, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy nem éreztem magam teljes kényelemben – mondta Gasly az Autosportnak.

Nem ültem benne elég szorosan, és a sok mozgás nem tett jót a hátamnak. Meglehetősen fájdalmas volt, úgyhogy a jövő hétvégére új ülést csináltatok."

Gasly és Helmut Marko Forrás: DPPI/Florent Gooden

A versenyzők teljesen személyre szabott, gyakorlatilag szó szerint a „testükre öntött" ülést használnak, ami nemcsak arra hivatott, hogy jól tartsa őket, hanem az autó pontos mozgását is közvetíti az érzékeik felé. Gasly a probléma ellenére úgy érezte, a bemutatkozása a vártnál jobban sikerült: habár csak 14. lett, a tempója szinte teljesen megegyezett a 27. körben műszaki hiba miatt kieső Carlos Sainzéval.

„Ez pozitív verseny volt, fontos volt, hogy tapasztalatot gyűjtsek, és eljussak a célig – mondta. – Utólag persze egy csomó mindent másképp csinálnék, különösen a kék zászlókkal és a gumik menedzselésével kapcsolatban. Szerintem túl korán álltunk ki a bokszba. Versenyzőként az ember nyilván minél keményebben próbálja nyomni a gázt, ezért a pályára visszatérve megpróbáltam minél gyorsabban menni, hogy bevágjak a többiek elé, de ennek a végén megfizettem az árát."

Gasly ezzel főleg arra utalhatott, hogy 2 körrel a leintés előtt Romain Grosjean megelőzte, amivel vesztett egy pozíciót.

A Toro Rosso főnöke, Franz Tost ettől függetlenül „fantasztikusnak" nevezte a teljesítményét, és Gasly elárulta, hogy a Red Bull szigorú tanácsadójától, Helmut Markótól is pozitív visszajelzéseket kapott.

„Láttam a paddockban, és mosolygott rám, ami valószínűleg jót jelent!" – mondta.

A GP2 tavalyi bajnoka az idén egyébként állandó jelleggel a japán Super Formula sorozatban versenyez, ahol még van esélye a végső győzelemre is, hiszen a döntő forduló előtt, mindössze fél pontos hátránnyal az összetett 2. helyén áll. Ezért várhatóan csak a jövő hétvégi Japán Nagydíjon ülhet Danyiil Kvjat Toro Rossójában, utána inkább az SF fináléjára koncentrál majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!