Vágólapra másolva!
Pénteken simán ők voltak a leggyorsabbak Malajziában, míg a Mercedesek szenvedtek, de Vettel óvatos: nem biztos benne, hogy a hétvége további részében is így marad.

Bár Szepang papíron inkább a Mercedesnek kedvez, a Malajziai Nagydíj edzésnapja meglepetésre nekik sikerült a leggyengébben az élcsapatok közül, míg a Ferrari lazán szórta a gyorsabbnál gyorsabb köröket. Sebastian Vettel péntek délután már a lágy gumikon is megdöntötte a pályacsúcsot, a szuperlágyakra váltva, az időmérő-szimulációk során elért 1:31.261-es körével pedig mindenki másra 6 tizedet vert, beleértve Kimi Räikkönent is.

– válaszolta óvatosan a kérdésre, hogy a Ferrari komoly előnyt kovácsolhat-e a Mercedes küszködéséből. – A délelőtt kissé kuszán alakult, délután pedig a piros zászló miatt nem tudtunk annyi időt a pályán tölteni, mint szerettünk volna, de ezektől eltekintve minden rendben ment. Pár területen azért még fejlődnünk kell."

A Ferrari a száraz pályán kiemelkedően gyors volt - katt a galériához! Forrás: AFP/Roslan Rahman

Délelőtt, amikor az edzés az eső miatt fél órával később kezdődött a tervezettnél, az intermediate gumikon a Red Bullok voltak sokkal gyorsabbak mindenki másnál. Akkor Räikkönen és Vettel 1,7-2 másodperccel lemaradt tőlük, de mindketten úgy vélik, ez nem feltétlenül volt mérvadó, mert ők korábban beálltak a bokszba.

„Az én autóm akkor sem ment rosszul, csak nem tettünk meg túl sok kört – mutatott rá a finn. – Aki többet megy, sokkal gyorsabb lehet, de a rendelkezésre álló gumik számra korlátozott, ezért igyekeztünk spórolni velük."

A Ferrari több aerodinamikai újítással készült a hétvégére: a módosított padlólemezt a két edzés között kapták meg, s míg Vettel délután kezdettől fogva azt használta, Räikkönen autójára csak a tréning folyamán szerelték fel.

– utalt a finn arra, hogy az előtte haladó Valtteri Bottas Mercedese a 13-as kanyarnál feltépett egy csatornafedelet, amelyen Romain Grosjean defektet kapott, és balesetet szenvedett. – Csak az új gumikkal követtünk el néhány hibát."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!