Vágólapra másolva!
Belgiumban motorhibát jelezve adta fel a futamot, de a Honda mélyreható vizsgálata sem talált rendellenességet az egységben. A McLaren még nem döntötte el, hogy a spanyol megkapja-e a hétvégén a továbbfejlesztett erőforrást.

Noha a Honda nem látott rendellenességre utaló jeleket, Fernando Alonso a táv felénél motorhibára panaszkodva feladta a Belga Nagydíjat. Mivel ekkor már igencsak paprikás hangulatban volt, amiért ezúttal is csak tehetetlenül szemlélhette, ahogy a jobb erőforrással felszerelt autók sorra elhúznak mellette, sokak szerint csak ürügyet keresett a verseny befejezéséhez. Előzőleg megkérdezte a rádión, hogy várható-e eső.

Ezt a teóriát erősítheti, hogy az Autosport értesülése szerint a Honda a részletes vizsgálatok során sem talált hibát a motorban, amelyet a szezon későbbi részében lehet még használni.

Akár már a hétvégi Olasz Nagydíjon is, amennyiben a csapat ezt választja – elképzelhető ugyanis, hogy úgy döntenek, Stoffel Vandoorne után Alonso is megkapja a frissített, Spec 3.6, sőt akár a 4 kódjelű verziót.

Alonso rendszeresen gyalázza a Honda motort a rádióban Forrás: AFP/Peter Kohalmi

A kapcsolódó hajtáslánc-elemek szabad készleten felüli cseréjével együtt ez jelentős büntetést róna a spanyolra, de a monzai pálya lóerőigénye miatt a McLaren olcsón bevállalhatja, hiszen itt feltehetően normál körülmények között sem lenne sok esélyük a pontszerzésre. A döntést csütörtök este hozzák meg.

Azért hozott némi javulást a frissítés

Egy japán lap szerint többek között a kipufogórendszert érintette a módosítás, Haszegava Juszukére hivatkozva azt írták, a rajtnál és általában alacsony sebességnél nőtt a nyomaték.

A becslések szerint ez Spában körönként egy tizedmásodpercet hozhatott a konyhára,

de a többi pályán látványosabb lehet a hatása, hiszen Belgiumban kevés a lassú kanyar. Alonso egyébként három helyet ugrott előre a startnál.

A McLaren Spára tervezett hátsó szárnya állítólag nem termelt elég leszorítóerőt, ezért a versenyzőknek a második edzésen a hagyományos változatot kellett használniuk, és a szerelők a T-szárny eltávolításával sem tudták érdemben csökkenteni a légellenállást, ami ezen a pályán kiváltképp hátrányos volt. Ezután a csapatnál úgy döntöttek, hogy az instabilitás ellenére szombattól mégis a kisebb hátsó légterelővel szerelik fel az autókat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!