Vágólapra másolva!
A Williams brazil versenyzője a Belga Nagydíj harmadik szabadedzésén nem lassított le eléggé, amikor lengették a sárga zászlókat, ezért hátrasorolják a rajtrácson. Az időmérőn a pályát túl sokszor levágó pilótákat is büntethetik.

A Belga Nagydíj harmadik szabadedzésén Danyiil Kvjat alatt megadta magát a Toro Rosso, az orosz motorhiba miatt kénytelen volt a Kemmel egyenes melletti fűre parkolni az autóját. Mialatt a pályabírók elszállították a tönkrement Toro Rossót, dupla sárga zászlókat lengettek a pálya érintett szakaszán. A versenyzők ilyenkor kötelesek jelentős mértékben csökkenteni a tempójukat, a sportfelügyelők azonban már az edzés közben gyanították, hogy Felipe Massának nem sikerült ezt megtennie, ezért vizsgálatot rendeltek el ellene.

A sportfelügyelők az edzés után megállapították, hogy Massa valóban

a sárga zászlós szakaszon. Ezért egyértelműen büntetés jár: a brazilt 5 hellyel hátrébb sorolják az időmérő edzés után, és három büntetőpontot is felírtak a neve mellé. Massának egyébként sincs jó hétvégéje: a pénteki első szabadedzésen kicsúszott, és a megrongálódott autójával részt sem tudott venni a délutáni gyakorláson, szombat délelőtt pedig csak a mezőny hátsó felében zárta az edzést.

Rosszul alakul Massa spái hétvégéje Forrás: DPPI/Florent Gooden

Nem Massa lesz az egyetlen, akit hátrasorolnak az időmérő után:

azt már korábban tudni lehetett, hogy az új motoregységeket használó Stoffel Vandoorne-t alaposan megbüntetik, szombatra azonban már 65 rajthelyre nőtt a büntetése. Az abszurd szankció oka, hogy Vandoorne autójában a váltót, a belsőégésű motort, az MGU-H-t, az MGU-K-t és a turbófeltöltőt is kicserélték, és mindegyik részegység esetében bőven túllépte az éves limitet. Massához hasonlóan 5 rajthelyes büntetést kap a Sauber két versenyzője, Pascal Wehrlein és Marcus Ericsson is, az ő autójukban a váltót kellett idő előtt kicserélni.

Büntetik a kanyarlevágást

A versenyzőknek alaposan figyelniük kell, ha az időmérőn szeretnék elkerülni a büntetéseket: az FIA ugyanis szombat reggel figyelmeztette a csapatokat, hogy nem marad következmények nélkül, ha egy pilóták a 4-es kanyar levágásával próbálnak előnyhöz jutni. A pénteki szabadedzéseken sokan megtették ezt, az FIA azonban szombatra egy érzékelőt szerelt a Raidillon kanyarnál lévő rázókövek mögé, amely jelzi majd, ha valaki szabálytalanul, mind a négy kerekével elhagyja a pályát.

A kanyart levágó versenyzőknek az időmérőn törlik az adott köridejét,

és a versenyen is figyelniük kell majd, hogy ne kövessék el gyakran ezt a kihágást. Aki vasárnap háromszor hagyja el négy kerékkel a pályát, figyelmeztetést kap, további incidensek esetén pedig meg is büntethetik őket.