Olcsóbb F1-be az Aston Martin is beszállna

Forma-1, Andy Palmer, Aston Martin, Christian Horner, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj 2016
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 18: Andy Palmer, Chief Executive Officer of Aston Martin and Red Bull Racing Team Principal Christian Horner pose for a photo in the garage during practice ahead of the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 18, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160318-00021 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A cég ügyvezetője szeretne a Ferrarival küzdeni, de ezt most nem engedhetik meg maguknak. Egyszerűbb motorral viszont szívesen részt vennének az F1-ben is.

Javában zajlanak az egyeztetések a 2021-től megjelenő új F1-es erőforrásokról, ráadásul nem csupán az éppen résztvevő gyártókkal, hanem potenciális új belépőkkel is. A VW-konszern több márkája mellett a brit Cosworth és az Aston Martin is érdeklődik a szerepvállalás iránt, de Andy Palmer, a sportautógyár ügyvezetője szerint nagy akadályokat kellene legyőzniük ehhez.

„A Valkyrie és a Red Bull révén az F1 perifériáján vagyunk – utalt Palmer a Motorsport.com-nak az Aston Martin és az F1-es csapat együttműködésére, valamint az Adrian Newey által tervezett szupersportautóra. – A legnagyobb versenytársunk a Ferrari, ezért lenne értelme annak, hogy valamilyen formában részt vállaljunk. Viszont, csak nemrég váltunk nyereségessé, és nincs 350-400 millió (dollárunk) évente, amit elkölthetünk az F1-re.”

Palmer és Christian Horner a szponzoráció tavalyi bejelentésén Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

Palmer szerint azonban, ha – bár kiemelte, hogy ez egy nagy ha – az F1-ben költségplafont vezetnek be a motorfejlesztés terén, a gyártónak „jó oka” lesz megvizsgálni az F1-es szereplést. Elismerte, többféle forgatókönyvet is vizsgálnak, és még nincs kialakult elképzelésük. A szabályokkal kapcsolatos egyeztetésekről úgy vélte, hogy azok mindenképpen jó irányba mennek, de szerinte

Bár a sajtóban elterjedt már, hogy a mostani V6-os, turbós erőforrások helyett egyszerűbb, ikerturbós motorok jönnek az F1-be, Palmer szerint „ez még nincs lejátszva, úgy tűnik, hogy ez van napirenden, de még nincs véglegesítve.” Hozzátette: „Felkértek minket, hogy vizsgáljuk meg a (változtatás) hengerekben kialakuló nyomásra és a teljesítményre gyakorolt hatását. A mi esetünkben ez nyilvánvalóan egy elméleti motor lenne.”

A napokban felmerült, hogy a híres brit erőforrás-gyártó, a Cosworth is visszatérne az F1-be, így elképzelhető, hogy az Aston Martin velük működne együtt, hiszen a Valkyrie sportautóba is a független gyártó készíti az erőforrást. Palmer kijelentette, semmi sem biztos, de a két cég jó kapcsolatban van egymással, ezért lenne értelme, hogy folytassák a közös munkát.

„Mindannyian figyeljük a fejleményeket. Tárgyaltunk már másokkal, hogy mi történhetne, de nem hoztunk még döntést. Szeptemberre reméljük, tisztább lesz a kép, és ez lehetővé teszi, hogy jól döntsünk” – mondta Palmer, aki hozzátette, a hitelesség érdekében nem akarja, hogy az Aston Martin csak szponzorként legyen jelen az F1-ben, szeretne minél mélyebben beágyazódni a sportba.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!