A glória koncepcióját a Mercedes találta ki. Alternatívájaként a Red Bull-féle „szélvédő" (aeroscreen), illetve a frissen, a hétvégi Brit Nagydíjon a pályán kipróbált „pajzs" merült fel, de a jelek szerint előbbi elhalt, míg utóbbi fejlesztése gyerekcipőben jár. A pajzzsal Sebastian Vettel tett meg egy kört az első silverstone-i edzésen, de émelygésre panaszkodott, amit a plexi görbületének torzítása okozott.
"Nem tűnt megnyerőnek Sebastian véleménye alapján - mondta a pajzsról Horner. - Még éretlen a koncepciója ahhoz, hogy jövőre bevezessük."
A Stratégiai Munkacsoport szerdai ülésén hasonló következtetésre jutottak a résztvevők, és a beszámolók szerint az FIA ezután közölte, hogy jövőre érkezik a glória. A McLaren elnöke szerint "fogós kérdés" volt az ügy.
Mindenki nagyobb biztonságot akar? Igen. Akarunk olyasmit, ami nem néz ki jól? Nem. Olyan megoldás kell, ami biztosan be fog válni
- nyilatkozta Zak Brown. - Nem lep meg, hogy a pajzs görbült szélvédője nem néz ki jól. Nem tudom, (Vettel) mit látott, de azt mondta, émelygett."
"Senki sem akar torzítást. A látványnak olyannak kellene lennie, mintha nem is lenne ott plexi. Működő megoldás kell. Nem jó, ha valaki egy kör után émelyegni kezd."