Vágólapra másolva!
Ez kézenfekvő trükk lenne, hogy a 8. helyről rajtoló Hamilton a szuperlágy gumikon is tartani tudja a lépést az éllovasokkal, de a finn versenyző inkább azzal akarja segíteni mercedeses csapattársát, hogy elhappolja a győzelmet Vettel elől.

Lewis Hamilton már kedden tudta, hogy lépéshátrányból kell majd megkezdenie az Osztrák Nagydíjat, mert a sebességváltója cserére szorul. A Mercedes kizárta, hogy akkor sérült volna meg, amikor Sebastian Vettel a két héttel ezelőtti Azeri Nagydíjon nekiment az autójának az egyik Safety Car-fázis végén, de Hamiltonra így mindenképpen várt egy 5 rajthelyes büntetés, vagyis a 6. hely lett volna a legjobb, amit az időmérőn kiharcolhatott magának.

Csakhogy ez sem jött össze neki: annak ellenére is végig lassabbnak tűnt a csapattársánál, hogy pénteken még azt mondta, a Mercedesnek ez volt az eddigi legjobb első edzésnapja az idén.

ismerte el csalódottan Hamilton. – Pedig ez elég sima időmérő volt, nem akadtak gondjaim. Az autóm jól ment, csak Valtteri fantasztikus munkát végzett ma, örülök neki. Nekem nem sikerült összehoznom egy jó kört a Q3-ban. A Q1-ben és a Q2-ben minden rendben volt, a Q3-at viszont elrontottam."

Hamilton már kedden tudta, hogy váltócsere vár rá Forrás: AFP/Joe Klamar

Hamilton a Q3 elején elmaradt világbajnoki ellenfelétől, Vetteltől is, miután a Red Bull Ring kanyargós középső szektorában csak az 5. legjobb részidőt érte el, rosszabbat Max Verstappennél. Amikor az etap végén javítani próbált, rögtön az első kanyar kijáratát elrontotta, aztán a 3-asban lecsúszott kissé az ívről, úgyhogy el is vette a gázt, és csak a 3. helyen végzett.

Habár ő volt az egyetlen, aki a szuperlágy gumikon jutott tovább a Q2-ből, tehát a többiekkel ellentétben azokon is fog rajtolni, Hamilton az Origo GPhírek kérdésére azt felelte, ez nem igazán erős ütőkártya a kezében.

– mondta. – Az egy lassabb gumi, mint az ultralágy, legfeljebb hosszabb lehet vele az első etapom. Sok minden közbejöhet: Safety Car, eső... Meglátjuk."

Nem játszadoznak

Hamilton a csapattársa, a Ferrarik, a Red Bullok, valamint Romain Grosjean és Sergio Pérez mögül lesz kénytelen nekivágni a versenynek, akik mind az ultralágy Pirelliken rajtolnak majd. Az lenne számára a legkedvezőbb, ha a második pole pozícióját szerző Bottas az élen feltartaná a többieket, így ő a lassabb gumikon sem maradna le a Ferrariktól, sőt a második etapban az ultralágyra váltva előnybe is kerülne velük szemben.

Erre a felvetésünkre azonban azt mondta,

Bottas ezzel is értékes pontokat rabolhat Vetteltől, és a finn versenyző maga is félresöpörte azt a lehetőséget, hogy direkt feltartsa a Ferrarikat. „Én a verseny előtti stratégiai tervezetben nem láttam ilyesmit!" – jelentette ki mosolyogva, egyetértve Hamiltonnal.

„Arra kell koncentrálnunk, hogy minél jobban rajtoljunk, aztán megnyerjük a versenyt. Lewis biztos feljebb tud kapaszkodni onnan, ahonnan rajtol. Ha elkezdünk játszadozni, annak ezen a pályán rossz vége lehet, mert ha az üldözőink DRS-távolságba kerülnek, és lendületet vesznek mögöttünk a szélárnyékban, könnyen elbukhatjuk a győzelmet. Úgyhogy egyelőre nem tervezek ilyesmit."

Bottas egyébként, aki mindig gyors volt a Red Bull Ringen, és Bahrein után másodszor indulhat majd az élről, elismerte, hogy élvezte az időmérőt. „Az autó kellemesen viselkedett és végig stabil volt – árulta el. – Körről körre egyre több önbizalmat tudtam szerezni, amire ezen a pályán, a gyors kanyarokban szükség is van."

„Rátaláltunk a helyes balanszra, az időmérő közben gyakorlatilag hozzá sem nyúltunk az autóhoz. A köreim egyre jobbak lettek, és ez lett az eredmény."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!