Így lesz a Red Bull Renault-motorja jobb a gyárinál

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Spain, #33 Max Verstappen (NLD, Red Bull Racing),
Vágólapra másolva!
A Red Bull üzem- és kenőanyag-beszállítója szerint ők jobb munkát végeznek, mint az elődeik, és az a céljuk, hogy a gyári istálló partnereit is legyőzzék.

Izgalmas csata dúl az F1-ben az üzem- és kenőanyagokat gyártó cégek között. Többen egy-egy adott autógyárhoz kötődnek, de a Renault erőforrásaihoz a Red Bullnak az ExxonMobil, a gyári istállónak viszont a BP készít termékeket. Tavalyig egységesen a Total szállított nekik, az idei évtől viszont külön utakra léptek.

Az ExxonMobil a McLarent hagyta el a Red Bullért, és technológiai menedzserük, David Tsurusaki szerint „elég nagy lépést” tettek előre az előző beszállítóval elért teljesítmény terén. „Százalékot nem fogok mondani, de a javulás észlelhető volt” – mondta a RACER-nek, és hozzátette, addig finomíthatják a termékeiket, amíg nem változik a motor műszaki kialakítása.

Az üzemanyagok terén is előnyre törekednek Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Tsururasaki elárulta, hogy most viszont már nem a Total, hanem a gyári csapatnál használt BP anyagok és maga a Renault csapat jelenti a referenciapontot a számukra. „Ezt egészségesnek tartjuk, a mi embereink is versenyző alkatok, és a többségünk nyerni akar, ezért úgy tekintjük, hogy ha legyőzzük őket, akkor jobbak voltunk – mondta.

Az ExxonMobil 21 éves együttműködés után tavaly elhagyta a McLarent. James Allen szakblogger szerint Tsurusaki a Porsche Le Mans-i programját említve illusztrálta, hogy a cég hosszú távra keres partnereket, a McLaren esetében viszont az ExxonMobil menedzsmentje a szponzoráció teljes felülvizsgálatát kérte, és a marketingszempontok miatt végül a Red Bullnál kötöttek ki.

„Ez egy kissé egyedi helyzet, mert autógyártó nem kapcsolódik hozzá, és nem is tudunk egy gyárral üzleti kapcsolatba lépni, úgyhogy ez egy marketing aktivitás, és alaposan kielemeztük, hogy mi a legjobb választás a számunkra. Nyilvánvalóan megpróbáltunk együttműködni az előző srácokkal.”

A gyártó képviselője szerint még mindig az F1 az autóversenyzés csúcsa.

„Van pár (csúcskategória), de technológiai szempontból az F1 a piramis csúcsa, beleértve az aerodinamikát, a felhasznált anyagokat vagy a hajtásláncot. Úgy gondoljuk, ez a lánc csúcsa, de ha elnézzük, mit művel Le Mans-ban a Porsche vagy a Toyota, akikkel szintén együtt dolgozunk, akkor láthatjuk, hogy ők is elég komoly technológiákat alkalmaznak.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!