A Force Indiánál átgondolják a csapatutasítások problémáját

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Force India, Kanadai Nagydíj
MONTREAL, QC - JUNE 11: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer leads Sergio Perez of Mexico driving the (11) Sahara Force India F1 Team VJM10 and Esteban Ocon of France driving the (31) Sahara Force India F1 Team VJM10 on track during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 11, 2017 in Montreal, Canada. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Kellemes problémának tartják, hogy két nagyon gyors versenyzőjük van, de a Kanadai Nagydíjon Sergio Pérez makacssága valószínűleg több pontjukba került.

A hétvégi Kanadai Nagydíjon nem a világbajnoki címért küzdő istállók egyikénél, hanem a Force Indiánál alakult ki kisebb perpatvar a pozíciójukhoz makacsul ragaszkodó versenyzők miatt: Sergio Pérez a csapat kérését elutasítva nem hajolt meg az őt frissebb gumikon követő Esteban Ocon előtt,

így ahelyett, hogy a dobogóról esetleg valamelyikük letaszította volna Daniel Ricciardót, még a 4. hely is kicsúszott a markukból Sebastian Vettel felzárkózása miatt.

A csapattársánál 13 körrel később kereket cserélő Ocon a táv fele után foglalta el a lőállást Pérez mögött – bár egy darabig még közéjük ékelődött a bokszba később újra kiálló Kimi Räikkönen is –, aki a rajt óta szorosan tapadt a Red Bullra. A Force India kérte Pérezt, hogy engedje el Ocont, ám a mexikói erre még úgy sem volt hajlandó, hogy később visszakapta volna a pozíciót a csapattársától, ha ő sem talál fogást Ricciardón.

A Force India pontokat bukott a versenyzői kakaskodása miatt. Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

Amíg a rózsaszín autók egymást akadályozták, a korábban hátraeső Vettel köszönte szépen, élt a lehetőséggel, felzárkózott hozzájuk, és a célig mindkettejüket megelőzte. A Force Indiánál ez lökést adhat ahhoz, hogy átgondolják a hozzáállásukat a csapatutasításokhoz.

"A történteknek egyaránt voltak pozitívumai és negatívumai, mindez rávilágít a kellemes problémánkra: két hihetetlenül gyors pilótánk van. Szóval lehet, hogy újra kell gondolnunk a jövőbeli hozzáállásunkat - nyilatkozta a helyettes csapatfőnök, Bob Fernley az Autosportnak. - Ez kellemes probléma, és nem szabad elterelnie a figyelmünket arról, hogy így is fantasztikus eredménnyel zárt a csapat."

Ha változtatnunk kell, az a történtektől független döntés lesz. Mindig engedtük a versenyzőinket egymással harcolni, ezért nem szabad bántanunk őket - jelentette ki. - Az elvünk az volt, hogy hagyjuk versenyezni őket, és ehhez pontosan tartottuk magunkat."

Néhány intézkedést mindenképpen bevezetnek

Ocon, aki a legrövidebbet húzta, nem volt dühös az események miatt, míg Pérez úgy vélte, csapattársa egyszer sem került igazán közel hozzá, ő maga pedig a lekörözéseket próbálta volna felhasználni a 3. helyet rendületlenül őrző Ricciardo megelőzéséhez. A mexikói végül az 5., a francia a 6. helyen futott be.

Vijay Mallya, a Force India tulajdonosa egy Twitter-bejegyzésben azt írta, istállójánál "továbbra sem lesznek csapatutasítások, de lefektetek néhány irányelvet, hogy a csapat szempontjából a lehető legjobb eredmény születhessen meg." Hasonló intézkedéseket vezetett be a Mercedes is, amely például rögzítette: amennyiben egyik pilótájuk egyértelműen feltartja a másikat, köteles elengedni, ha a csapat ezzel több pontot szerezhet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!