Robert Kubica újra F1-es autót vezethet

- Horizontal Robert Kubica of Poland is seen ahead of the Rally of Germany on August 20, 2015 in Trier, Germany.  AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ / AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ
Robert Kubica of Poland is seen ahead of the Rally of Germany on August 20, 2015 in Trier, Germany. AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ / AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ
Vágólapra másolva!
Méghozzá ugyanazon a pályán, ahol erre utoljára lehetősége volt. Kedden egy 2012-es Lotust tesztel, amivel újabb lépést tehet a formaautókhoz való visszatérés felé.

Volt, amikor lehetetlennek tűnt, hogy Robert Kubica újra Forma-1-es autót vezessen, de hosszú várakozás után ma ismét lehetősége nyílik erre: kedden a valenciai pályán bepattanhat a Renault demóautója, egy 2012-es Lotus volánja mögé, amelyen a Renault tesztpilótájával, Szergej Szirotkinnal fog osztozni.

Kubica 2011-ben vezetett utoljára F1-es autót Forrás: AFP/Patrik Stollarz

A Renault nem közölte, pontosan mi a célja, de bizonyára folytatják az orosz tehetség képzését, korábbi versenyzőjüknek, Kubicának pedig ezzel a gesztussal segíthetnek karrierje feltámasztásában, ami hat éve tört ketté egy ralibalesetben.

A 32 éves lengyel előzőleg pont Valenciában, 2011 februárjában vezetett utoljára F1-es autót egy szezon előtti teszt során.

Azóta a rali-világbajnokságban és néhány hosszútávú versenyen indult, az együléses autóktól viszont távol sodródott, mert sérülése következtében nem tudta megfelelően mozgatni a karját a pilótafülkében. Ennek ellenére nem adta fel a visszatérést, az utóbbi hónapokban GP3-as, Formula E-s autót is tesztelhetett, csakúgy, mint egy LMP2-es modellt. Az idei évre azt tervezte, hogy részt vesz a hosszú távú világbajnokságban, a WEC-ben, de a szezon első fordulója előtt otthagyta csapatát, feltehetően az autó súlyos versenyképtelensége miatt.

Miután április közepén tesztelte a Trident istálló GP3-as modelljét, azt mondta, gyakorlatilag elfelejtette, milyen érzés formaautót vezetni, s bár még sokat kell javulnia, szerinte magasan vannak a korlátai.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!