Abiteboul ezzel csapata rutinosabb versenyzőjére utalt, aki eddig egyedül szállította a Renault összes pontját. "Nicónak különleges szerepe van a csapaton belül. Iránymutatást ad a fejlesztésben, és abban, hogy mi élvezzen elsőbbséget, amikor változtatunk az autón. Mi is tudjuk, mit kell tennünk, de ő segít rávilágítani a kulcsterületekre, illetve arra, mi fontos, és mi kevésbé az."
Véleményével burkoltan üzent Jolyon Palmernek is, aki a tavalyihoz hasonlóan az idei szezont sem kezdte jól. Bár műszaki hibák és balesetek egyaránt akadályozták, pontot még nem sikerült szereznie, miközben Hülkenberg már 14-et gyűjtött. Halvány teljesítménye miatt a sajtóban már az is felmerült, hogy az idény közben megválnak Palmertől.
A többi csapat közül a Toro Rossónál és a Williamsnél, esetleg még a Saubernél figyelhetők meg hasonlóan látványos eltérések a versenyzők formája között.
A 2017-es autók alaposan megváltoztak elődeikhez képest, a megnövelt leszorítóerő miatt a vezetésük is több erőt kiszív a pilótákból.
Az 1. helyet hajszoló Lewis Hamilton például rendszeresen zihálva jelentkezett be a rádión a Spanyol Nagydíj alatt, Pascal Wehrlein erőnléte pedig már nem volt megfelelő a nehezebb követelményekhez, miután néhány hétig nem edzhetett csigolyasérülése miatt.