Vágólapra másolva!
Számára nyilvánvaló, hogy a Ferrari célja, hogy Sebastian Vettel minden versenyen a lehető legtöbb pontot szerezze. Ő nem kér hátszelet a Mercedestől, és hajlandó segíteni Valtteri Bottasnak is.

Sebastian Vettel győzelmével zárult a vasárnap megrendezett Monacói Nagydíj, amelyen Lewis Hamilton csupán a 7. helyezett lett, így a különbség a pontversenyben 25 pontra nőtt, pontosan egy győzelem értékére. Vettel sokáig a 2. helyen haladt, de a bokszkiállások alkalmával átvette a vezetést, és meglógott csapattársától, Kimi Räikkönentől.

A finn pilóta bár nem mondta ki, az arcára volt írva, hogy szerinte a Ferrari megfosztotta őt a győzelemtől azzal, hogy hamarabb hívta ki őt kereket cserélni, mint Vettelt, aki előtt szabaddá vált a pálya, míg ellenfele a forgalomba került, és lelassult. A futam után Hamilton is kijelentette, számára nem kérdés, hogy a Ferrari Vettellel akarta megnyeretni a versenyt.

Hamilton 6 pontot gyűjtött Monacóban Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Nyilvánvaló számomra, hogy a Ferrari kiválasztotta az elsőszámú versenyzőjét, és mindent meg fognak tenni azért, hogy Sebastian a lehető legtöbbet hozza ki minden hétvégéből – mondta. – Csupán stratégiával nagyon nehéz az élen haladó autót megelőzni a másodikkal, hacsak a csapat nem dönt úgy, hogy a másik autó a kedvezményezett, úgyhogy ez elég egyértelmű.”

A futam utáni sajtótájékoztatón Vettel és Räikkönen is kerülte a témát,

de a világbajnoki címért folyó csata harmadához közelítve egyre láthatóbb, hogy Vettel és Hamilton között dőlhet el a végső győzelem sorsa. Ezt tudják a Mercedesnél is, ezért Valtteri Bottast mozgó akadálynak használták Vettellel szemben Spanyolországban, Bahreinben pedig kétszer is megkérték őt, hogy engedje el Hamiltont. Ő maga viszont azt állítja, hogy ő nem kért ilyet a csapattól.

„Nem beszéltem erről a csapattal, és nem is nagyon tervezem – mondta a háromszoros világbajnok. – Valtteri remek munkát végez, és jelenleg nem érzem, hogy az egyikünket előnyben kellene részesíteni a másikkal szemben. A legfontosabb, hogy csapatként dolgozzunk együtt, ahogy eddig is tettük. Később előfordulhat, hogy értékes lehet helyezkedni, de ki tudja,

„Fogalmam sincs. Az a lényeg, hogy (a Ferrarik) előtt legyünk, és akkor nem kerülünk olyan helyzetbe, mint ma ők” – jelentette ki Hamilton, aki a futam után úgy vélte, mindenképpen javítaniuk kell az autón, de 25 pontos hátránya ellenére is hiszi, hogy képes megnyerni az idei világbajnoki címet.

A Mercedes szerint nem rendezték meg

A futam utáni sajtótájékoztatón Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója viccelődve megjegyezte, a Ferrari „végre eljutott oda, ahol eddig mi voltunk, kettős győzelmet érnek el, és magyarázkodniuk kell, hogy miért a megfelelő srác nyert”, utalva arra, hogy őket is gyakran vádolták azzal, hogy Hamiltont vagy korábbi csapattársát, Nico Rosberget részesítették előnyben.

Hamilton a rajtnál a Ferrarik helyett Vandoorne-nal küzdött Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Nem volt nyilvánvaló, hogy a gumik miként viselkednek majd. Az egyik versenyzőjüket ki kellett hozniuk kereket cserélni, és szuperlágy gumikat adni neki. Végül úgy alakult, hogy a szuperlágy nem volt elég gyors, és Sebastian előhúzott néhány lenyűgöző kört a használt ultralágyakon, ami előnybe hozta őt Kimivel szemben” – magyarázta Wolff, miután gratulált a Ferrarinak.

„Nem hiszem, hogy látták ezt előre, és végül is, ez a megfelelő eredmény a csapatnak a pilóták világbajnoksága szempontjából. Mégsem hiszem, hogy megrendezték ezt.”

A mostani versenyzőpárossal számolnak

Bár még csak a szezon hatodik versenyhétvégéje zajlott, máris pletykálnak arról, hogy milyen lehet a csapatok jövő évi felállása. Ez abból adódik, hogy Vettel, Räikkönen, Bottas és Fernando Alonso sem rendelkezik szerződéssel 2018-ra, Hamilton pedig a jövő év végéig kötelezte el magát a Mercedesszel. Wolff viszont úgy véli, a háromszoros bajnok akár maradhat is a csapatnál.

Ha kell, elengedi Bottast Forrás: DPPI/Marc De Mattia

„Ha ugyanezt egy évvel ezelőtt kérdezték volna tőlem, nem lettem volna biztos ebben, de a helyzet megváltozott – nyilatkozta Wolff az Irish Independentnek. – Az elmúlt öt évben ez az együttműködés olyan erőssé vált, amilyen tavaly még nem volt – utalt arra, hogy jó a munkakapcsolat Hamilton és a Mercedes csapat között, de amíg Rosberg is ott volt, a hangulat gyakran fagyossá vált.

Ingatagabb a másik autót vezető Bottas helyzete,

de Niki Lauda, a csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke kijelentette, Alonso szerződtetése „abszolút nem téma” a Mercedesnél. „Két nagyszerű versenyzőnk van, semmi okunk változtatni bármit is.” Bottas szerződésének meghosszabbítása kapcsán hozzátette: „Ezzel várjunk még egy kicsit, majd meglátjuk, de egyáltalán nincs semmi, ami ennek az útjában állna.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!