Durván beszóltak a küszködő F1-es újoncnak

F1 - BAHRAIN GRAND PRIX 2017 APRIL AVRIL BAHREIN CIRCUIT F1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX GRID GRILLE RACE STARTING 30 PALMER Jolyon (gbr) Renault F1 RS17 team Renault Sport F1 team, 18 STROLL Lance (can) Williams F1 Mercedes FW40, action during 2017
30 PALMER Jolyon (gbr) Renault F1 RS17 team Renault Sport F1 team, 18 STROLL Lance (can) Williams F1 Mercedes FW40, action during 2017 Formula 1 FIA world championship, Bahrain Grand Prix, at Sakhir from April 13 to 16 - Photo Antonin Vincent / DPPI
Vágólapra másolva!
A Williams továbbra is kiáll a nehézségekkel küzdő Lance Stroll mellett, de a brit GT-bajnokság egyik résztvevője szerint ez csak az anyagiak miatt van így. A Renault is segítene Jolyon Palmernek.

A veterán Felipe Massa visszacsábításával, és egy újonc pilóta, Lance Stroll leigazolásával kezdte az idei szezont a Williams csapat, azonban ezek közül csak Massa megtartása bizonyult eddig eredményes lépésnek. Stroll jelentős anyagi támogatással és egy ígéretes F3-as bajnoki címmel érkezett, de az eddigi öt futamon esélye sem volt a pontszerzésre, és többször össze is törte az autót.

Claire Williams Barcelonában azt mondta a Sky Sportsnak, hogy Strollnak nagy lépést kellett megtennie, és szerinte az emberek gyakran alábecsülik, milyen nyomás nehezedik az F1-es pilóták vállaira. Úgy vélte, Strollnak időre van szüksége, hogy kihozza magából azt, ami benne van, és ha enyhül rajta a nyomás, hozni fogja az eredményeket.

Stroll gyakran hibázik, igazán gyors még nem volt Forrás: DPPI/Antonin Vincent

Williams álláspontja nem hatotta meg a brit GT-bajnokságban versenyző Seb Morrist, aki a Twitteren fakadt ki, miután meglátta a Sky Sports szalagcímét, ami szerint „a Williams teljesen Lance Stroll mögött áll a nehéz F1-es bemutatkozása után is.”

Az erős anyagi háttérrel, de megkérdőjelezhető felkészültséggel az F1-be érkező pilóták problémáját megemlítette Ross Brawn, az F1 sportigazgatója is, szerinte úgy kell átalakítaniuk a szabályokat és az üzleti környezetet, hogy a csapatok ne szoruljanak a tehetős jelöltek anyagi forrásaira, csupán a tehetségekért kelljen megküzdeniük.

A sajtóban eltérő összegek láttak napvilágot Stroll F1-es pályafutásának költségeivel kapcsolatban. Tavaly novemberben az Auto Bild 80 millió dolláros számláról írt, és szerveztek Strollnak egy 8 állomásos privát tesztsorozatot is, amit a News.com.au szerzője 20 millió dollár költségvetésűre becsült. Összehasonlításként a Williams a tavalyi szereplése után összesen 79 millió dollár jogdíjat és egyéb kifizetést kapott a sport kereskedelmi jogainak tulajdonosától.

A Renault is kiáll Palmerért

A Williamshez hasonló helyzet alakult ki a Renault-nál is, ahol a GP2 2015-ös bajnoka, Jolyon Palmer szenved, és egyelőre nem szerzett pontot, miközben Nico Hülkenberg már 14-nél jár. Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője elismerte, nincs magyarázata Palmer vesszőfutására.

Palmer gyakran mogorván panaszkodik az autóra Forrás: Anadolu Agency/2017 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

„Szerintem olykor jó teljesítményt villant az autó, a beállítások, a balansz és (Palmer) teljesítménye által alkotott csomag, ezt különösen az időmérőkön láthattuk. Az viszont gond, hogy néha rögtön jó időket futunk a pályán, máskor viszont alig változtatunk valamit, és már nem működnek a dolgok. (Barcelonában) nem volt elégedett szombaton, az időmérőn sem ment neki, és vasárnap sem javult.

Abiteboul emlékeztetett, hogy Palmer tavaly is „nehézkesen kezdett, de jobban zárta a szezont” és kijelentette: „Tud fordítani a helyzetén, mi hiszünk ebben, és ezért dolgozunk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!