Vágólapra másolva!
A Ferrari és a Renault felzárkózott, ezért Sergio Pérez szerint a német gyártó partnerei a lóerőkkel többé nem kerülhetnek a vetélytársaik elé a sűrű középmezőnyben. Már csak a Honda van lemaradva.

A Mercedes 2014, azaz az új turbókorszak eleje óta előnyben volt a többi motorgyártóval szemben, amiből nemcsak a gyári csapata, hanem a többi partnere – mindenekelőtt a Williams és a Force India – is profitált. Először a Ferrari, majd a Renault azonban fokozatosan ledolgozta a hátrányát, ebben a fejlesztéseket korlátozó zsetonrendszer eltörlése is segítette őket. Sergio Pérez szerint mostanra egy szintre kerültek a Mercedesszel, és ez szerepet játszott abban, hogy a középmezőny az idén sűrűbbé vált.

– mondta Szocsiban a Force India versenyzője. – Már csak a Hondával szemben maradt előnyünk."

A Force Indiának már nem jelent előnyt a Mercedes motor Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Az idén, ezekkel az autókkal a motorok sokkal fontosabbá váltak, mert tavaly még a kör sokkal kisebb hányadát töltöttük padlógázzal, és kevesebb energiát is tudtunk visszanyerni – tette hozzá. – A Ferrari és a Renault mindenképpen óriásit lépett előre a Mercedes felé."

Az időmérők végén ugyanakkor a Mercedes gyári csapata még mindig nagyobb teljesítményt tud kisajtolni a motorjából, mint a riválisai, aminek a titkát a Ferrari továbbra sem fejtette meg.

Max Verstappen nem ért egyet Pérezzel abban sem, hogy a Renault utolérte a Mercedest. „Természetesen nagyon keményen igyekeznek, ahogy mi is keményen dolgozunk az autónkon – mondta. – De szerintem még mindig elég nagy a hátrányuk a teljesítmény terén."

„A Mercedesnek megvan az az üzemmódja, amellyel fel tudják srófolni. A versenyen ezt nem használhatják, mert akkora távon nem lehet."

Ami a középmezőnyt illeti, Pérez már korábban elmondta, hogy bár a Force India mindhárom eddigi futamon mindkét autójával pontot szerzett, a tempójuk alapján nem lehetnének negyedikek a konstruktőri összetettben. Egy körben a Renault is gyorsabbnak tűnik náluk, de a mexikói versenyző úgy véli, a bahreini pálya az autójuk összes gyenge pontját kiemelte.

„Az valószínűleg a legnehezebb futamok egyike volt számunkra. Itt egy kicsit ütőképesek lehetünk, közelebb kerülhetünk oda, ahol lenni szeretnénk" – jegyezte meg.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!