Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint a Valtteri Bottas autójáról leszakadó T-szárny komoly károkat okozott Max Verstappen autójában, és a pénteki eset tökéletes alkalom a ronda megoldás betiltására.

Mindössze 18 kört tudott megtenni az esti szabadedzésen Max Verstappen, miután autójával áthajtott egy leszakadt T-szárnyon, ami nem sokkal korábban Valtteri Bottas Mercedeséről vált le. A pilóta szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet, de az autója rögtön nehezen vezethetővé vált, és alapos javításokra volt szükség, hogy ismét menetképes legyen.

„Nem számítottam arra, hogy ilyen komoly károkat okoz – nyilatkozta Verstappen. – Tulajdonképpen tönkretette a padlólemezt” – tette hozzá, és megjegyezte, hogy nem ideális, amikor egy pilóta kénytelen kihagyni a hosszú etapját, de úgy vélte, a vártnál talán közelebb vannak az élmezőnyhöz.

Verstappen rosszkor volt rossz helyen, és átment Bottas szárnyán Forrás: AFP/Karim Sahib

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ennél bosszúsabb volt, a Sky Sportsnak és a Motorsport.com-nak is kijelentette, ideje betiltani az idén sok beszédtémát adó T-szárnyakat. Horner erre nem tért ki, de Ausztráliában a Haas csapatnak módosítani kellett a szárny rögzítésén, és a Mercedesről Kínában is levált egy ilyen szárny.

„Talán nem én vagyok a megfelelő ember, akit erről kell kérdezni, mert nekünk nincs (T-szárnyunk), úgyhogy mindenki azt fogja mondani, hogy ezért akarok megszabadulni tőlük – mondta. – Szerintem ha Charlie (Whiting, az FIA versenyigazgatója) is akarja, akkor itt a tökéletes alkalom, hogy betiltsa őket a biztonságra hivatkozva. Úgy érzem azonban, hogy megmaradnak az egész évben.”

Verstappen balszerencséjétől függetlenül a Red Bull jobban áll a vártnál, ezt Daniel Ricciardo is megerősítette, miután az esti edzésen a 3. helyezett lett, mindössze 66 ezredmásodperccel lemaradva a leggyorsabbnak bizonyuló Vettel mögött. Bár Horner úgy vélte, a Red Bull még mindig „küszködik egy kissé”, és „nem teljesen boldogok”, Ricciardo elégedett volt.

Ricciardo nem sokat törődik az alacsony üzemanyagszinttel megtett körök jelentőségével Forrás: 2017 Getty Images/Clive Mason

„Jól ment. Ez még nem az időmérő, ha az lett volna, elfogadnám – vélte. – Mondjuk, igazából mérges lennék, mert akkor elég közel lennénk a pole-hoz, de azért jó napunk van. Az alacsony üzemanyagszinttel megtett körökből nem olvasnék ki sokat, mert most jól mutat a helyzet, de egy héttel ezelőtt sem volt sok értelme. E téren visszafogottak maradunk. Mindent elvégeztünk, amit el kellett, sok kört megtettünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!