Nincs pánik a Mercedesnél az elvesztett idénynyitó miatt

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Melbourne, Victoria : Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017 on March, 26, 2017, Melbourne: FIA Formula One World Championship, Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas), Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari) Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 26, 2017 in Melbourne, Australia. (Photo by Hoch Zwei) | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő új technikai igazgatója szerint már a verseny előtt is világos volt, hogy nagyon szoros küzdelemre számíthatnak. A Ferrari sem kényelmesedik el a jó kezdés után.

Lewis Hamilton szerezte meg a szezon első pole pozícióját a Mercedesszel, de másnap Sebastian Vettel ünnepelhetett győzelmet a Ferrarival, ami 2014 óta először tudta igazán, erőből legyőzni az Ezüstnyilat. Bár Toto Wolff ingerülten csapkodta az asztalt, amikor Vettel visszaért Hamilton elé a kerékcsere után, a csapat új technikai igazgatója, James Allison szerint a vereség benne volt pakliban.

„Ha az időmérő után még nem volt egyértelmű, most már teljesen világos, hogy az idei szezont nagyon kis különbségek jellemzik majd – nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak. – Jól eljöttünk a rajttól, de el kell ismerni, a Ferrarinak nagyon gyors autója volt, és nem tudtunk lépést tartani velük” – foglalta össze Allison, aki tavaly augusztusban távozott a Scuderiától, és márciusban szerződött a Mercedeshez.

Hamilton itt még vezette az Ausztrál Nagydíjat Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hz

Allison szerint a Ferrari sikerének kulcsa az volt, hogy már a rajttól nyomás alá tudták helyezni a Mercedest, és hozzátette, attól tartottak, hogy Hamilton autóján nem fogják bírni az ultralágy gumik, és Vettel elé vághat, ha a Ferrari változtat a stratégián, ezért döntöttek a korai kerékcsere mellett. Végül, Max Verstappennek is köszönhetően ez sem mentette meg Hamiltont.

– szögezte le Allison. – Ez még csak az első futam volt, és mindkét autóval jó sok pontot szereztünk. Eltökéltek vagyunk, hogy Kínában erősebben térjünk vissza, és az apró különbségek ezúttal a mi előnyünkre váljanak.”

Allison márciusban csatlakozott a Mercedeshez Forrás: DPPI/Florent Gooden

Bár a Ferrari az előszezoni tesztek után Melbourne-ben is igazolni tudta, hogy az idén versenyképes autót készítettek, Mattia Binotto, a csapat technikai igazgatója szerint ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy lazíthatnak, és a későbbi futamokra nyugodtabban utazhatnak.

Viszont még 19 kihívás áll előttünk, és a (melbourne-i) verseny megmutatta, hogy a legkisebb apróság is eldöntheti, hogy az élre kerülünk vagy hátrébb. Ebből következően ugyanolyan keményen kell fejlesztenünk, mint eddig.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!