Hülkenberg: Úgy érzem magam, mint a Le Mans-i projektben

Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt
The Renault of Nico Hulkenberg and the Ferrari of Kimi Raikkonen on track during day four of Formula One winter testing at Circuit de Catalunya on March 2, 2017 in Montmelo, Spain. (Photo by Jordi Galbany/Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Érzi a különbséget, amit az a váltás hozott, hogy karrierje során először gyári Forma-1-es csapatnál versenyezhet.

A vándormadár Nico Hülkenberg az idei évtől a Renault színeiben áll rajthoz a Forma-1-ben, és karrierjének negyedik csapata az első olyan, amelyiket egy autógyár indítja. Tudja, hogy nem számíthat azonnal sikerekre, de készen áll a kihívásra.

"Tökéletes pillanatban adódott ez a lehetőség. Nagyszerű múltja van a Renault-nak a Forma-1-ben, roppant sikeresek voltak korábban, és arra a szintre akarnak visszakapaszkodni. Nyilván még nem tartunk ott, hosszú út áll előttünk, de azt gondolom, kiváló számomra, hogy ilyen kihívást vállalhatok a csapattal" - mondta a német pilóta.

A Ferrari szintje azért még messze van Forrás: NurPhoto/Urbanandsport/NurPhoto/Jordi Galbany/Urbanandsport

Amikor erről kérdezték, azt felelte, "elég mások" a körülmények a független istállókéhoz képest. "Arra emlékeztet, mint amikor az LMP-s Porschét vezettem. Egy gyári csapat más kávéház, érezni lehet ennek az erejét, a gyári támogatást, a rendelkezésre álló erőforrásokat. Láthatjuk, hogy egy ilyen csapat gyára kétszer-háromszor akkora (mint egy független istállóé), többen dolgoznak benne, és hogy miket állítanak elő" - nyilatkozta az Autosportnak.

Hülkenberg 2015-ben állhatott rajthoz a Le Mans-i 24 óráson a Porschéval, és azt mondta, nyitott rá, hogy néhány év múlva ismét részt vegyen a legendás versenyen.

A Renault tavaly indított újra saját csapatot a Forma-1-ben, és az első évük nem alakult fényesen, csupán a Saubert és az azóta megszűnt Manort előzték meg a konstruktőri rangsorban. A 2017-es idénynyitón Hülkenberg a pontszerzésről épphogy lecsúszva a 11. helyen ért célba, aki csapatát "a középmezőny végére" pozícionálta. Szerinte a Force India és a Toro Rosso ugyanis a Renault előtt jár.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!