Vágólapra másolva!
A Force Indiától a Renault-hoz szerződött még mielőtt Nico Rosberg bejelentette volna a visszavonulását, de biztos benne, hogy a francia istállóval is betörhet az élmezőnybe.

Nico Hülkenberg látszólag ideális jelölt lett volna a tavalyi szezon után a sisakját meglepetésszerűen a szögre akasztó Nico Rosberg helyére a Mercedesnél: még mindig a beváltatlan ígéretek között tartják számon, régóta szeretne bekerülni egy élcsapathoz, ráadásul német. Mire azonban Rosberg bejelentette a visszavonulását, ő már aláírt a Renault-hoz, holott addigi csapattársa, Sergio Pérez kikosarazta a csapatot.

Miután a Lotust megvásárolva gyári alakulattal tért vissza az F1-be, a Renault-nak tavaly csak a 9. helyet sikerült megszereznie a konstruktőri összetettben. Hülkenberg ennek ellenére sem bánta meg, hogy már lekötötte magát, mire a Mercedesnél, Lewis Hamilton mellett megüresedett egy pilótaülés.

Az új Renault, RS17 Forrás: Farkas Péter - Origo

„Az igazat megvallva egyáltalán nem. Elégedett vagyok a Renault-nál, szeretném kivenni a részemet ebből a projektből – mondta az új RS17 londoni bemutatóján, elismerve ugyanakkor, hogy Rosberg döntése őt is váratlanul érte. – Igen, meglepett, hogy miután megnyerte a vb-t, azonnal visszavonult, de szerintem mindenkit. Én úgy érzem, az idei szezonnak felszabadultabban vághatott volna neki, kisebb lett volna rajta a nyomás, de ő nyilván másképp gondolkodott."

A Renault tavaly óta padlógázzal igyekszik fejleszteni az infrastruktúrát, és bővíti a Lotus-korszakban leépített személyi állományt is.

Az enstone-i főhadiszállás a technikai főigazgató, a Mercedestől leigazolt Bob Bell szerint jelenleg „inkább tűnik építési területnek, semmint egy F1-es csapat bázisának", és júliusban aerodinamikai főnökként csatlakozik hozzájuk Pete Machin is, akinek fontos szerepe volt a Red Bullok sikerében. Hülkenberg többek között ezért érezheti úgy, hogy helyesen döntött, amikor három év után elhagyta a Force Indiát.

A Renault „mégiscsak egy gyári csapat, begyűjtöttek egy csomó vb-címet konstruktőrként és motorszállítóként. Megvan hozzá mindenük, hogy visszajussanak a csúcsra, és én szeretnék részese lenni ennek a történetnek. Nagy potenciál rejlik bennük, együtt fejődhetünk. Alapvetően ez győzött meg arról, hogy idejöjjek" – jelentette ki.

A Forma-1-ben fontos gyári csapatnál lenni, nekik vannak meg az erőforrásaik a sikerhez – tette hozzá. – Ezt az évet még az építkezésre szánom, rengeteg munka vár ránk, hogy visszakapaszkodhassunk az élre, de valahol muszáj elkezdeni. Szerintem minden összetevő adott hozzá."

A Renault az idén is csak annyit vállalt be, hogy szeretne az első öt között végezni a konstruktőri vb-ben, és Hülkenberg sem dobálózik konkrét célokkal.

Ez beletelhet pár évbe" – mondta.

Bell szerint Hülkenbergre komoly feladatok fognak hárulni az építkezés során. „Nico nagyon jó versenyző, nemcsak gyors, hanem tapasztalt is, és megérti, mit vár tőle az autó. Hasznos visszajelzéseket ad – magyarázta. – Okos srác, és sokmindenre kiterjed a figyelme. Kulcsszerepet fog játszani a fejlesztéseinkben és abban, hogy milyen irányba haladunk majd tovább az autóval."

Wow-érzés a szimulátorban

A 29 éves német versenyző az Origo GPhírek-nek elárulta, hogy a szimulátorban érték meglepetések az idei autóval kapcsolatban. „Igen, ezt a wow-érzést átéltem párszor, egyszerűen azért, mert az autó sokkal gyorsabb a tavalyinál. Ez ilyenkor természetes" – magyarázta.

Fizikálisabb lesz vezetni, ezért a télen keményen kellett sportolnunk. Én alapvetően ugyanazt csináltam, mint eddig, csak többet edzek, futok, úszok, és különösen a nyaki és vállkörnyéki izmokra gyúrok. Az állóképességünket is magasabb szintre kell emelnünk."

Hülkenberg a csapattársával, Jolyon Palmerrel és a Renault tesztpilótájával, Szergej Szirotkinnal Forrás: Farkas Péter - Origo

Hülkenberg szerint például a barcelonai 3-as kanyar az idei autókkal a nagy leszorítóerőnek köszönhetően padlógázos lesz, azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy csak az edzéseken, alacsony üzemanyagszinttel, vagy a versenyeken is érezhetően nőni fog-e a tempó.

„Hát igen, ez a nagy kérdés – felelte az Origo GPhírek kérdésére. – Csak akkor fogunk választ kapni rá, amikor elkezdünk vezetni, mert addig nem derül ki, hogy bírják a gumik, kiegyensúlyozottan teljesítenek-e, és mennyire gyorsan kopnak el."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!