Vágólapra másolva!
A Pirelli már előre mentegetőzik, hátha unalmas versenyeket hoznak az új szabályok, és a tőlük kért, kevésbé kopó gumiabroncsok. Ők csak megrendelést teljesítenek, mondta F1-es főnökük.

Még mindig csak találgatni lehet, hogy milyen irányba változik a Forma-1 az idei, átfogó technikai szabálymódosítás révén. Az autókat nehezebb lesz vezetni, ezért a pilóták várhatóan többet hibáznak majd, de aggodalmak merültek fel, hogy még körülményesebb lesz előzni a DRS segítsége nélkül, és a Pirelli is aggódik, hogy a tőlük kért kevésbé kopó abroncsok miatt kevesebb lesz a bokszkiállás.

„Az ember nem tehet mindenkinek jót, csak egyféle irányba lehet elindulni – idézte a Motorsport.com Paul Hembery-t, a Pirelli motorsport menedzserét. – Mi készítettünk valamit, amit elvártak tőlünk, aztán döntés született, hogy másik irányba induljunk el – utalt arra, hogy 2011-től mindig azt kérték tőlük, hogy a gumik gyorsan kopjanak el, és legyen sok kerékcsere a futamokon.

Kevesebb bokszkiállás lehet Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

„Mi csak követjük, amit a sport kér tőlünk. Csak azt kérjük, hogy mondják meg nekünk, hogy mit szeretnének. Semmi értelme utána panaszkodni, hogy leszállítottuk azt, amit megrendeltek tőlünk. A sport most egy másik irányba indul el, és

Az F1 korábbi menedzsmentje azzal próbálta felpezsdíteni a versenyeket, hogy gyorsan elkopó gumikat kértek, és arra számítottak, hogy ettől jelentős sebességkülönbségek alakulnak ki az eltérő taktikákat követő autók között, így sok előzés lesz a versenyeken. Ebből inkább az lett, hogy a mezőnynek gyakran spórolni kellett a gumikkal, hogy elérjenek egy adott etap végéig.

Mindenki több előzést szeretne, lehetőleg DRS nélkül Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Dursun Aydemir

A pilóták elégedetlenek voltak azzal, hogy nem hozhatják ki az autójukban lévő teljesítményt, mert a gumik erre szerintük nem voltak alkalmasak. A Pirelli ezért a gumik mérete mellett azok szerkezetét is megváltoztatta, de attól tartanak, hogy az állóképesebb abroncsok miatt kevesebb kerékcsere lesz a futamok során. Ez általában rosszat jelent, de ezúttal nem biztosak ebben.

„Sok lesz az egy kiállásos verseny, de ha olyan aerodinamikai csomagok készülnek, amelyek összehozzák az autókat, és a gumik felülete nem melegszik túl, akkor a versenyzők keményebben nyomhatják, és több előzés is lehet.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!