Külön utakon folytatja a Red Bull és a Renault

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Ausztrál Nagydíj
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 19: Daniel Ricciardo of Australia drives the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer ahead of Kevin Magnussen of Denmark drives the (20) Renault Sport Formula One Team Renault RS16 Renault RE16 turbo on track during qualifying for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 19, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160319-00211 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Mindkét istálló egyforma Renault erőforrásokat használ az F1-ben, de más üzem- és kenőanyagokra váltanak. Szokatlan helyzet alakul ki, újabb téren éleződik a verseny.

Továbbra is egyforma erőforrásokkal indul az F1-ben a Red Bull és a gyári Renault-csapat, de szokatlan módon a 2017-es szezontól eltérő üzem- és kenőanyagokat használnak majd. Azt már korábban bejelentették, hogy a Red Bull lecseréli a Total termékeit, és a McLarentől elcsábított ExxonMobil (Mobil 1, Esso) lesz a beszállítójuk, és most a Renault is váltott, egy másik gyártóra.

A Red Bullhoz hasonlóan a Renault is új partnert választott, a BP márkája, a Castrol csatlakozik hozzájuk. A két cég nem ismeretlen egymás számára, a Williams partnereként a Renault 1997-ben a britek termékeivel nyerte meg a világbajnokságot. Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője szerint nagy kihívás vár a két cég együttműködésére.

Egyforma motor, de eltérő üzemanyagok Forrás: 2016 Getty Images/Robert Cianflone

„A 2017-es szezon során életbe lépő aerodinamikai szabályokkal az autók még érzékenyebbek lesznek a teljesítményre – vélte. – Ez által az üzemanyagok és a kenőanyagok még fontosabbnak ígérkeznek az autók tempója szempontjából, mint a mostani erőforrások 2014-es bevezetése óta voltak.”

A kialakult helyzet manapság szokatlan az F1-ben,

mert minden csapatnál arra törekednek, hogy az erőforrás gyártója szorosan együttműködjön egy dedikált olajcéggel, mivel vegyipari fejlesztések révén is komoly teljesítménynövekedés érhető el. A Mercedes ezért dolgozik a Petronasszal, a Ferrari pedig a Shell-lel, és az ExxonMobil is sokáig kitartott a McLaren mellett.

Az ExxonMobil elhagyta a McLarent, és a Red Bullhoz pártoltak át Forrás: AFP/Yuya Shino

Abiteboul korábban azt mondta a Motorsport.com-nak, hogy jobban örült volna, ha a Renault csapatait egy gyártó szolgálja ki, de hozzátette, ez „versengést és inspirációt is hoz, ahogy a Red Bull is remek mérce Enstone számára”, viszont úgy vélte, ez falakat is emelhet a csapatok között. Egyelőre

nem tudni, hogy a Red Bull testvércsapata, a Toro Rosso melyik beszállítót választja.

A McLaren egyelőre nem erősítette meg, hogy ők is a Castrol termékeire váltanak, de Stoffel Vandoorne 2017-es csapatpólóján már feltűnt a britek logója, és a GrandPrix247 kérdésére a csapat szóvivője annyit elmondott, hogy „a 2017-es Honda motor fejlesztése egy ideje már folyamatban van a releváns technikai partnerek bevonásával.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!