Vágólapra másolva!
A hagyományokra építene, de egyben meg is újítaná a sportot, sőt azzal is tisztában van, hogy a szabályokat muszáj lesz egyszerűsíteni.

Miközben megszabadult Bernie Ecclestone-tól, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media a híres mérnököt, Ross Brawnt bízta meg a sportszakmai ügyek irányításával. Brawn még az 1970-es évek végén kezdett az F1-ben dolgozni, és többek között megjárta a Williamst, a Benettont, a Ferrarit, a Mercedest, sőt saját csapatával, a Brawn GP-vel is világbajnok lett. Az utóbbi években, a visszavonulása után pedig a tévéből követte a versenyeket, így tisztában van a nézői perspektívával is.

Másokhoz hasonlóan Brawn is úgy véli, Ecclestone elévülhetetlen érdemeket szerzett az F1 felfuttatásában, amire senki más lett volna képes, de a „következő fázisba" már új, az övétől eltérő megközelítésben kell elvezetni a sorozatot. Hozzátette, hogy a Libertyvel, az FIA-vel és a csapatokkal együttműködve szeretné megalkotni egy „víziót" az F1 jövőjével kapcsolatban, mert a sport résztvevői eddig hajlamosak voltak „reaktívan", csak rövidtávon gondolkodni.

Ebben szerintem mindenki egyetért

– nyilatkozta Brawn a BBC Radio Five Live-nak, kiemelve, hogy az egyszerűség fontos szempont, mert a tapasztalata ellenére a tévéből sokszor ő sem látta át a futamokat.

Brawn fontosnak tartja a tradícót is Forrás: Mercedes

„Pedig ez egy nagyszerű sport, csodálatos ötvözete a pilóták személyiségének és a köztük, illetve az autóik között zajló küzdelemnek. Csak át kell gondolnunk, hogyan tehetjük izgalmasabbá a showt."

„Szerintem a közönség szoros versenyeket szeretne, és ilyenből az utóbbi időben nem sokat láttunk. Az elmúlt években ugyanannak a csapatnak a két pilótája harcolt egymással, és ez korántsem a Mercedes hibája. Ők fantasztikus munkát végeztek, de a nézők meg is szeretnék érteni, mi történik."

Brawn ugyanakkor elismerte, hogy nem könnyű mindenkinek az igényeit kielégíteni, mert a szurkolók is sokfélék, más-mást várnak el az F1-től.

„Vannak, akik kimennek a helyszínre, mások csak a tévéből követik, vagy valamilyen egyéb csatornán át. Meg kell találnunk a helyes kompromisszumot az összes igény között – magyarázta. – Például azt szeretnénk, ha egy verseny az elképzelhető legnagyobb show lenne, vagyis aki kijön a pályára, az első pillanattól az utolsóig jól szórakozzon."

Az Ecclestone-korszak végén világszerte több pálya fontolgatta, hogy hátat fordít az F1-nek a magas jogdíjak vagy a csökkenő érdeklődés miatt, és Brawn szerint a Libertynél is tudják: a promóterekre nehezedő nyomást enyhíteni kell. Fontosnak tartják azt is, hogy a Silverstone-hoz hasonló tradicionális helyszíneket ne veszítsék el.

„Az új pályák közül sok nagyon izgalmas, és egyedi színt hoz az F1-be, de ők is azért csatlakoztak hozzá, mert részesei akartak lenni ugyanannak a shownak, mint például Monaco, Monza, a Hockenheim és a Nürburgring – vélte. – Az F1 értékeit csak a hagyományaival együtt lehet megőrizni. Több promóterre nagy nyomás nehezedik, a következő időszakban ezzel is foglalkoznunk kell, átgondolva, hogy mit tehetünk az érdekükben."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!