A Red Bullt az elmúlt években, különösen 2014-ben és 2015-ben látványosan hátráltatta a gyenge hajtáslánc. Tavaly már kevésbé fogta vissza a teljesítményüket, s noha az idénre bevezetett új technikai szabályokkal újra megnő az aerodinamika szerepe, ami látszólag nekik kedvez, Newey rámutatott, hogy a motor ennek ellenére továbbra is kiemelten fontos marad.
A teljesítménynek azért lesz még az eddiginél is nagyobb jelentősége, mert óriási lesz a tapadás, vagyis a kör nagyobb részét kell majd padlógázzal eltölteni
– magyarázta. – Így a tapadás ritkábban, a motorerő viszont gyakrabban fogja jelenteni a szűk keresztmetszetet."
„Emiatt a csapatok közötti különbségek valószínűleg megnőnek, tehát egy ideig több lesz a szellősebb verseny, mielőtt az autók megint közelebb kerülnek egymáshoz."
Newey – aki pár éve a háttérbe húzódott, mert úgy érezte, a szabályok túlságosan megkötik a mérnökök kezét – az idei Red Bull tervezéséből megint aktívabban kiveszi a részét, mivel az új előírások nagyobb mozgásteret biztosítottak neki, és élvezi az ezzel járó kihívást.