Vágólapra másolva!
A csapatok szeretik, ha sok a bokszkiállás, mert így gyakran felborulhat a sorrend, a Pirelli viszont arra számít, hogy az idén kevesebb lesz a kerékcsere, mint az előző szezonok során.

Sok ismeretlen faktorral kénytelenek szembenézni az F1-es csapatok az idei szezon előtt, mivel nem csak az autókat kell az új szabályok miatt teljesen, az alapoktól újragondolni, a megnövekedő terhelés és a gumik kiszélesedése miatt a Pirelli is új abroncsokat készít a 2017-es szezonra. Ezeket már tavaly elkezdték próbálgatni, de a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull tesztautói nem voltak elég gyorsak.

Paul Hembery, a Pirelli F1-es programjának vezetője az Autosport International Show-n azt mondta, még a szezon kezdetekor sem számít arra, hogy tisztul a kép, és világossá válnak a valós teljesítményszintek a mezőnyben.

Kevesebb lehet a bokszban történő helycsere, de unalmasabbá is válhatnak a versenyek Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

„A barcelonai teszten nem igazán fogjuk tudni, hogy hol járnak a csapatok, mert akkoriban még nem akarják megmutatni, milyen jók is valójában. Sokan próbálják majd leplezni a valós teljesítményüket, vagy azon gondolkodnak majd, hogy mihez kezdenek, mert nem tudnak közel kerülni a többiekhez, akik lehet, hogy közben még ködösítenek is majd” – magyarázta.

Hembery megerősítette kollégája, Mario Isola várakozását, és azt mondta, nagyon gyenge lesz az idei gumik kopása, ráadásul 25%-os növekedést várnak a tapadás terén is, így az autók kevesebbet csúszkálnak majd. Mindkét tényező azt vetíti előre, hogy kevesebb bokszkiállásra lesz szükség.

A Pirelli a tavalyi Frankeinstein-autókkal folytatná az esőgumik tesztelését Forrás: Ferrari

„Az a gond, hogy olyan autókkal teszteltünk, amelyek 5 másodperccel lassabbak annál, mint azok, amelyeket Barcelonában látni fogunk. A keverékek szempontjából ez kihívás nekünk, mert egy nagyon szűk működési tartományban dolgozunk.

A brit szakember a sokat bírált esőgumikra is kitért, elmondása szerint a szezon során is folytatják a fejlesztéseket, és februártól a tavaly is használt, módosított autókkal folytatnák a teszteléseket. Az a céljuk, hogy a GP2-ben, gumimelegítő paplanok nélkül bevetett abroncsokhoz hasonlóan az F1-es esőgumik is gyorsan melegedjenek fel, mert erre a Safety Car-fázis utáni állórajtoknál szükség lesz.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!