Bukásra van ítélve a Ferrari technikai struktúrája

Forma-1, Kimi Räikkönen,
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 12: Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) on track during qualifying for the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 12, 2016 in Sao Paulo, Brazil. Dario Oliveira / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A Williams technikai igazgatója kizártnak tartja, hogy működőképes legyen a Ferrari átalakított szervezeti modellje. Elárulta, hogy a maranellóiak háromszor is érdeklődtek iránta az elmúlt két évtizedben.

A Ferrarinál a tavaly, James Allison távozása után bevezetett horizontális szervezeti struktúrának megfelelően tizennégy, egymással egyenrangú munkacsoport végzi az F1-es autók fejlesztésével kapcsolatos munkálatokat. Ettől várják azt, hogy visszatérnek a győzelem útjára, de a Williams veterán technikai igazgatója, Pat Symonds elhibázottnak tartja a koncepciót.

"Ez nem működik, higgyenek nekem - jelentette ki a Gazzetta dello Sportnak. - Nemrég a McLaren is bevezetett egy nem hierarchikus szervezeti felépítést, de az F1-ben fontosak azok a szakemberek, akiknek határozott véleménye van.

Ross Brawn zseniális volt ebben a Ferrarinál, csakúgy, mint Rory Byrne."

Az F1-ben nem működik a horizontális struktúra Symonds szerint Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Dario Oliveira

Symonds éppen ezért hibának tartja, hogy a Ferrari nyáron elengedte a technikai igazgatóját, aki az előző két versenyautójuk fejlesztését koordinálta.

"Nem tudom, milyen belső problémáik voltak, de sok éven át dolgoztam Jamesszel (a Renault-nál), és nagyon tisztelem. Intelligens ember, szenzációs mérnök, és olyan csapatvezető, aki jól összehangolja az emberek munkáját. Úgy gondolom, a Ferrarinak jobb lett volna, ha ő is marad" - vélte.

A Ferrari fejlesztéseiért most Mattia Binotto felel, de a korábban a technikai igazgatóhoz tartozó feladatok egy részét a csapat szétszórta a munkacsoportok között. Ezt részben Binotto múltja indokolja, akinek eddig leginkább a hajtásláncra volt rálátása.

Symonds elárulta, hogy az olasz istálló már háromszor is megpróbálta leigazolni az utóbbi két évtizedben:

először 1996-ban, aztán 2012-ben, majd két éve, 2014-ben. "Különböző okokból, de mindegyik alkalommal úgy éreztem, hogy (a Ferrari) nem lenne megfelelő hely számomra" – magyarázta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!