Vágólapra másolva!
A korábbi csapatfőnök szerint az F1 nem lehet örökké az autóipar szolgája, mert már most is vannak olyan sorozatok, amelyek jobban szolgálják a fejlesztések érdekeit.

Rengeteg kritika érte az F1-ben jelenleg használatos hibrid erőforrásokat, mert bár mérnöki szempontból lenyűgözően hatékonyak, túl drágák, nem elég hangosak, és csupán egy gyártót, a Hondát tudták visszacsalogatni az F1-be a 2008-as világválság után. A jelenlegi erőforrások ciklusa 2020-ban lejár, és Ross Brawn úgy véli, át kell gondolni az erőforrások szerepét az F1-ben.

„Az elmúlt néhány év során alkalmazkodtunk az utcai autókhoz. Forradalmat indítottunk el, de az 5-10 év múlva elkészülő utcai autók nagyon különbözőek lesznek” – vélte a korábbi csapatfőnök az FIA AUTO című kiadványának adott interjúban.

Brawn a Mercedes csapatfőnökeként részt vett a jelenlegi motorszabály kidolgozásában Forrás: Mercedes

„Vajon fenntarthatjuk-e az F1 technológiai csodáját úgy, hogy közben elismerjük, ideje letérni arról az útról, amit az utcai autók követnek? Ha ezt nem tesszük meg, a logika azt diktálja, hogy néhány év múlva elektromos vagy tüzelőanyag-cellás autók versenyeznek majd az F1-ben.”

és kérdés, hogy ezt hogyan tudjuk a legjobban fenntartani. Lehet, hogy ideje átgondolni, mit várunk az F1-ben az erőforrásoktól, amelyek továbbra is tartalmazhatnak releváns technológiákat.”

Mindössze négy gyártó motorjai dolgoznak az autókban Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Brawn egyetértett azzal, hogy a jelenlegi erőforrások túlságosan költségesek, szerinte tárgyalásokra van szükség a 2020 utáni irányvonal meghatározásához, és a következő év végéig el kell dönteni, hogy milyen erőforrásokat akarnak az F1-ben,

mert kétéves fejlesztési időre lesz szükség.

Az F1-ben jelenleg 1,6 literes turbómotorokat használnak, amelyek hibrid rendszerrel kiegészülve akár több, mint 900 lóerős rendszerteljesítményre is képesek. A jelenlegi korszak során a Mercedes megoldása bizonyul a legjobbnak, az elmúlt három év alatt mindössze öt futamot nyertek Renault motorjaival, és hármat Ferrarival, míg a tavaly új belépőként érkező Honda csak a pontszerzésig jutott. A Mercedes zsinórban három egyéni és három konstruktőri világbajnoki címet ért el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!