Vágólapra másolva!
A Toro Rosso technikai igazgatója szerint a küszöbön álló szabályváltozások még a 2009-es reformnál is nagyobbak.

A Forma-1 rangidős mérnökei átéltek már néhány változáscunamit a szabályok terén, de James Key, akinek a karrierje 1998-ban a Jordannél kezdődött, és most a Toro Rosso technikai igazgatójaként dolgozik, úgy érzi, a jövőre érvénybe lépő új előírások minden korábbinál nagyobb felfordulást hoznak. A következő szezontól nagyobbak lesznek a gumik, illetve jelentősen megváltozik az autók aerodinamikai profilja.

Egymás mellett az idei és a 2017-es gumik Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

"Hatalmas változás jön. A kasztni, a felfüggesztés, a gumik terén egyaránt a legnagyobb, amit közel tizenkilenc év alatt az F1-ben átéltem" – mondta Key.

Elsősorban azért nevezte a küszöbön álló szabályváltozást az eddigi legnagyobbnak, mert a pályán nem tesztelhetik a kiötlött megoldásokat. "Temérdek kutatást igényel, hogy rájöjjünk, mitől lesz gyors egy autó az új előírások mellett. Ehhez nem állnak rendelkezésre valós tapasztalatok, hiszen régóta csupán a virtuális világban tesztelhetünk igazán" – mondta.

A reformoktól azt várják, hogy a leszorítóerő növekedésével körönként 4-5 másodperccel gyorsuljanak az autók, és nem mellesleg külsőre is vagányabbak legyenek.

A csapatok a szimulációk alapján gyors fejlődésről számoltak be, és szezon közben is hasonlóan tempós fegyverkezési verseny várható tőlük, ahogy egyre jobban eligazodnak az új keretrendszerben.

Key kifejtette: nem számít arra, hogy valamelyik csapat már túlságosan nagy előnyt kovácsolt volna magának a felkészülés során, mivel az új szabályok pontos részleteit ehhez szerinte túl későn, csak tavasszal véglegesítették.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!