Vágólapra másolva!
Ha az új polgármester eladná a pályát, talán érdekelné. A Brazil Nagydíjnak hiába van érvényes szerződése, nem biztos a helye a jövő évi versenynaptárban, a főszervező ugyanakkor akkor sem esne kétségbe, ha elveszítenék az F1-es futamot.

Hiába Brazíliában rendezik a legjobb hangulatú nagydíjak egyikét, a 2020-ig érvényes szerződés ellenére a dél-amerikai ország idő előtt kikerülhet a versenynaptárból, akár már jövőre. A gyülekező sötét felhők egyik bizonyítéka, hogy a Brazil GP csak feltételesen, csillagozva szerepel a 2017-es előzetes verzióban.

A bizonytalanságot anyagi okokra lehet visszavezetni, illetve arra, hogy a kissé ütött-kopott interlagosi versenypálya létesítményeinek felújítása a vártnál lassabban valósul meg.

Bernie Ecclestone a futamért sem hullajtana könnyeket, ugyanakkor a hétvégén elmondta: egyeztetett az új brazil elnökkel, Michel Temerrel.

Ecclestone megvenné Interlagost Forrás: AFP/Nelson Almeida

"Nagyon jól sikerült. Általános témákról beszéltünk, semmibe sem mélyedtünk bele. Jó találkozó volt - nyilatkozta a Globo Esporténak. - Tudja, hogy mit kívánunk, mit szeretnénk látni." Sao Paulo újonnan megválasztott polgármesterével nem találkozott, de tervezi, hogy karácsony előtt azt is megteszi.

Felröppent a pletyka, hogy Joao Doria privatizálhatja az interlagosi pályát, és Ecclestone nem zárta ki, hogy ez esetben talán megvenné. "Attól függ, hogyan akarja eladni. Talán érdekelne az üzlet - mondta. - Ha viszont másnak értékesítenék, nehezebb lenne itt tartani a futamot."

A Forma-1 nagyura néhány éve az anyagi gondokkal küzdő Nürburgring megvétele iránt is érdeklődött, de végül visszavonta az ajánlatát.

F1 nélkül sem dőlne össze a világ

A Brazil Nagydíj megrendezéséért Rohonyi Tamás felel, akinek anno a Magyar GP megvalósításában is kulcsszerep jutott. A magyar származású promóter "95 százalékig" biztos benne, hogy Interlagos szerepelni fog a 2017-es versenynaptárban, melyet november 30-án fog kiadni a Motorsport Világtanács.

Ha mégsem így lenne, "rögtön ide fogunk hozni egy másik nemzetközi versenyt. Akik Interlagosba jönnek, a benzingőz megszállottjai, és évente egyszer egy nagy nemzetközi versenyt is szeretnének látni" - nyilatkozta Rohonyi az Autosportnak.

"Nemzetközi autóversenyek rendezésével foglalkozom, és ha nem szervezhetek F1-es futamot, amit 42 éve csinálok, az olyan lenne, mint amikor Pavarotti meghal: kerítenem kellene egy másik énekest.

Rohonyi kifejtette, hogy a nehéz brazil gazdasági helyzet miatt a verseny támogatásától számos állami vállalat és a nemzeti bank is visszalépett, így lyuk tátong a pálya költségvetésében. Interlagos 1990 óta rendezi a Brazil Nagydíjat, de korábban is volt már a házigazdája. 2012 és 2014 közt otthont adtak a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) egyik futamának is.

Rohonyi biztos benne, hogy elődeihez hasonlóan az új polgármester szintén megtartaná a Brazil GP-t, sőt igyekezne szerződést hosszabbítani. "Úgy gondolom, 2028 lehet a céldátum, mert számos vállalatot, embert és politikai csoportot kellene mozgósítani. Mindnyájan azt mondanák, logikusan, hogy 'beállunk a kezdeményezés mögé, de akkor tervezzünk hosszú távra!'" - mondta.

Azt sem tartaná nagy érvágásnak, ha brazil pilóta nélkül maradna a Forma-1-es mezőny a következő szezonban, ami legutóbb 1969-ben fordult elő.

"A futamra nagyjából 55 ezren szoktak kilátogatni. 200 millióan élnek az országban, tehát szerintem helytálló feltételezés, hogy van köztük 55 ezer F1-őrült, és ők így is kijönnének megnézni a legjobb pilótákat."

Idén két brazil vett részt a világbajnokságban, Felipe Massa azonban az év végén visszavonul, Felipe Nasr jövője pedig nem biztos a Saubernél.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!