Tovább gyűrűzik a Mexikói Nagydíjon kialakult botrány, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint Sebastian Vettel, a Ferrari pilótája további büntetéseket érdemel, mert nyilvánosan, vulgáris kifejezéseket használva ócsárolta Charlie Whitingot, az FIA versenyigazgatóját.
Vettel azon kapta fel a vizet, hogy ellenfele, Max Verstappen szabálytalanul, a pálya egyik kanyarját levágva tartotta őt maga mögött, ennek következtében utolérte őket Verstappen csapattársa, Daniel Ricciardo is, aki szintén támadást indított. Vettel ezt visszaverte, de a manővere miatt büntetést kapott, így végül Ricciardo és Verstappen mögött csak az 5. lett.
A Ferrari pilótája azt sejtette, hogy Verstappen direkt szabálytalankodott, hogy segítse Ricciardo felzárkózását. A rádión kiabálva ezt ki is fejezte csapatának, munkatársai azt mondták, hogy már egyeztetnek Whitinggal, de Vettel teljesen jól érthetően azt mondta, hogy Charlie „b***** meg.” Végül Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke csillapította le.
A pillanat hevében a versenyzők mindig kinyilvánítják az érzelmeiket
– nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, aki 2009 és 2014 között Vettelt is alkalmazta. – Más sportokban, például a focisták között biztosan még ennél is ízesebb kifejezéseket lehetne hallani, ha bemikrofonoznánk a játékosokat. Azt viszont semmilyen sportban sem lehet megtenni, hogy a játékos tulajdonképpen inzultálja a bírót. Meglepne, ha figyelmeztetés nélkül megúszná.”
Vettel a szidalmakat a csapatrádión közölte, de az üzenetét nem a nyilvánosságnak szánta. A Formula One Management felelős azért, hogy mi kerül a televíziós adásba, erre az FIA-nak, a versenyzőnek és a csapatnak sincs ráhatása. A négyszeres világbajnok a kötelező sajtótájékoztató után azonnal felkereste Whitingot, és bocsánatot kért tőle, de nem árulta el, hogy pontosan mit mondott neki, és
visszautasította, hogy ezzel rossz hírbe hozta a sportot.
A Ferrari pilótájától az idén sokszor lehetett panaszkodó vagy felháborodott rádióüzeneteket hallani. Elsősorban azt kifogásolja, hogy a lekörözöttek szerinte nem engedik el őt elég gyorsan, akkor sem, ha kék zászlót mutatnak nekik, és sokszor kritizálja ellenfeleit is, akik feltartják a szabadedzéseken. Vettel kiakadt már Danyiil Kvjatra is, akivel kétszer is rajtbalesetbe keveredett, valamint közvetlen ellenfeleire, Max Verstappenre és Daniel Ricciardóra is.
A négyszeres világbajnoktól a feldúltság korábban sem állt távol. Korábbi csapattársával, Mark Webberrel elmérgesedett a kapcsolata egy ütközés, majd az évek során elfajuló küzdelem miatt, ennek részeként Webber önéletrajza szerint Vettel perrel is megfenyegette a Red Bullt. és számos példa volt arra, hogy Vettel kiabálva méltatlankodott valami miatt.
Ez nem volt jellemző rá, amikor még nálunk volt – utalt Horner a pilóta nyafogására. „Nyilvánvalóan a zaklatottság beszél belőle, ezt mindenki hallhatja.”
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, hogy Vettel valóban elnézést kért Whitingtól, majd ő maga is beszélt Vettellel a történtekről. „Nem kell nyilvánosan beszámolnom arról, hogyan bánok a versenyzőmmel. Bocsánatot kért, és biztos vagyok abban, hogy ilyen többé nem fordul elő. Egyébként, nézzék meg, mi történt. Néha gyorsabb reakciót várnék az FIA-tól.”
A Motorsport.com megtudta, hogy az FIA valóban foglalkozik Vettel megnyilvánulásaival. Egyelőre nem tudni, hogy az azonnali bocsánatkérést elegendő gesztusként értékelik-e vagy alkalmazzák a sportszabályzat 12.1.1.c és 12.1.1.f pontjait, amelyek büntetést helyeznek kilátásba bármilyen esetben, ha a résztvevő árt a sport érdekeinek vagy kifejezetten sértik az FIA-t, tagszervezeteit vagy dolgozóit. A lehetséges szankciók a megrovástól a pénzbüntetésen át az eltiltásig terjedhetnek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!