Vágólapra másolva!
A Red Bull és a Force India fejlesztései viszont beváltak, míg a Williamsnél nem ez a helyzet. Egy elrontott téli felkészülés vetette vissza őket, azóta futnak önmaguk és az eredmények után.

Bár még nincs vége a szezonnak, az év egyik csalódásának szinte biztosan elkönyvelhetjük a Williams 2016-os teljesítményét, hiszen minimális célként a konstruktőri világbajnokság 3. helyének megtartását jelölték meg, jelenleg viszont csupán az 5. helyen szerénykednek. Pat Symonds, a csapat technikai igazgatója már korábban elismerte, hogy a fejlesztéseik nem váltak be.

Symonds az Autosport kérésére részletesebben is körbejárta a helyzetet, azt mondta, már télen látták, hogy a sikeres FW36-os, és az FW37-es után az idei FW38-as előkészületei nem haladnak az elvárt ütemben, aztán 2016 nyarán sem tudták véghezvinni az előre eltervezett fejlesztéseket.

2014-ben a Williams még rendszeresen a dobogóért küzdött, az idén már csak szerencsével érhetik el azt Forrás: AFP/Pedro Ugarte

„Ezért most egy kissé hátrányban vagyunk. Ha összevetjük magunkat a Mercedesszel, nem sokat veszítettünk. Közben viszont a Red Bull óriási erőfeszítéseket tett a motor és a karosszéria terén is,

Symonds elárulta, hogy nagy figyelmet fordítottak az első vezetőszárny fejlesztésére, de „ezek egyáltalán nem térültek meg, a Force India viszont nagyon jó munkát végzett. Az újításaik nagyon beváltak, miután rájöttek, hogyan használják őket.”

Gyors kanyarokban akadnak gondjaik Forrás: LAT Photographic/Glenn Dunbar

A Williamsnél „itt-ott nyertek néhány pontnyi” leszorítóerőt a padlólemez és a hűtés optimalizálásával, de a szezon vége felé már látszik, hogy az első szárnyban kiaknázatlan potenciál nagyon hiányzik nekik. Symonds azt is tudja, hogy mely téren akadnak látványos gyengeségei az autójuknak.

A kötelezően magas guminyomások és kerékdőlések arra kényszerítenek minket, hogy új dolgokat próbáljunk ki. Ez megakadályozta, hogy gyorsabbá tegyük az autónkat, mert a gumik megóvásával kellett foglalkoznunk. Ahogy azt láthatják, e téren már elég jók vagyunk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!