Letaglózó a 2017-es F1-es autók leszorítóereje

Forma-1, Felipe Massa, Williams Martini Racing, Japán Nagydíj
MASSA Felipe (bra) Williams f1 Mercedes FW38 action during the 2016 Formula One World Championship, Japan Grand Prix from October 7 to 9 in Suzuka - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds letaglózónak nevezte a 2017-es autójuk aerodinamikai jellemzőit, de elismerte, nem tudják, mennyire is jó a tervük az ellenfelekhez képest.

Új korszak kezdődik jövőre a Forma-1-ben, mivel a technikai szabályok szerint szélesebb, a leszorítóerő és a mechanikai tapadás szempontjából hatékonyabb autókat tervezhetnek a csapatok, az erőviszonyokat is befolyásolhatja. Ez kiugrási lehetőséget adhat olyan istállóknak, amelyek az elmúlt évek során hátracsúsztak a rajtrácson.

„Minden héten letaglózó előrelépéseket teszünk a jövő évi autóval – nyilatkozta Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója. – De nem hiszem, hogy ezzel egyedül lennénk. Meggyőződésem, hogy mind a tizenegy szélcsatornában ugyanez történik. Nem tudni, ki mit hoz össze. Általában vannak konkrét előrejelzéseink azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnénk elérni, most viszont nem ismerjük a célszámokat.”

Jelentősen átalakulnak az autók Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Lehet beszélni törekvésekről meg valószínűségekről, de egészen addig, amíg nem kezdünk tesztelni, nincsenek céljaink, mert

Symonds szerint nem csupán az autó új méretei, hanem a megváltoztatott, szélesebb Pirelli gumik is arra késztetik a csapatokat, hogy új megoldásokat dolgozzanak ki. Úgy véli, a tervezés „kreatív része” teljesen másként alakul, mint eddig.

Szélesebb gumik jönnek az F1-be Forrás: Info/Calloalbanese

„Minden nap jelentést kapok, és elképedek azon, hogy mennyit fejlődtünk. Az ember azt gondolja, ez a lendület ki fog fulladni, egyelőre azonban nem így történt. Természetesen már nem olyan ütemben javulunk, mint a tervezés első hónapja alatt, de még mindig lenyűgöző mértékben. Nem szabad elfelejteni, hogy nem csupán az aerodinamikára összpontosítunk.

„Ez nem könnyű. A legtöbb csapathoz hasonlóan nekünk is meg kellett változtatnunk a futóműgeometriát, és teljesen új fékhűtőket kellett terveznünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!